МаніфестАкадеміяАлгоритми ютубу 3. Чи є шанси у новачків

Алгоритми ютубу 3. Чи є шанси у новачків

— Всім привіт! Сьогодні у мене знову в гостях Тодд, фахівець з пошуковим системам YouTube. Привіт, Тодд.

— Вітання.

— Оскільки два попередніх відео з тобою про алгоритми YouTube стали найпопулярнішими в історії нашого каналу, ми не могли не запросити тебе ще раз.

— Чесне слово, я нічого не накручував.

— Та якби й накрутив, я б нікому не сказав, але знаю, що ти чесна людина і не став би цього робити. У минулих відео ми просили глядачів залишати коментарі та обіцяли, що в наступних роликах відповімо на найпопулярніші з них. Так що у мене до тебе чотири питання від користувачів. Перше питання.

Конкуренція на YouTube настільки велика, що новачкові пробитися майже неможливо. Може, не варто і намагатися?

— Чому ж? Це можливо. Зараз доведу. Одна з основних завдань моєї команди — зробити так, щоб цікавий контент нових авторів було простіше знаходити, а значить щоб його дивилися і він ставав популярним. Що стосується розвитку каналів і конкуренції, мені теж є що сказати. Моя команда ось вже кілька років відстежує, як це відбувається. Щоб зрозуміти, як розвиваються канали, ми враховуємо кілька моментів. Перший — це кількість авторів, які досягають певних, так би мовити, порогових показників. Такі порогові показники — сто тисяч підписників і сто тисяч годин перегляду в день. Ми вже встигли помітити, що зараз цих показників досягає вчетверо більше авторів, ніж два роки тому. А каналів, які близькі до цього, ще більше. Другий аспект, на який ми звертаємо увагу, — за який час канал набирає популярність. Іноді, як відомо, на це потрібні роки, і це не страшно, головне — що розвиток йде. Крім того, ми дивимося, скільки днів проходить від завантаження першого ролика до досягнення порогових показників, і цей період за два роки теж скоротився. Зараз авторам потрібно на 40% менше часу. Іншими словами, стає все більше авторів, які швидше домагаються хороших результатів. Тому моя вам порада: не втрачайте завзяття. Пам’ятайте, що успіх не приходить відразу, хоч і зараз багато стають популярними досить швидко.

Здорово! Все більше людей досягають успіху. І в той же час все більше людей запускають свої канали. Яка конкуренція!

І правда. Я не особливо стежу за статистикою, але якщо конкуренція зростає, то від неї буде залежати ймовірність вашого успіху. Чим більше конкурентів, тим складніше. Так що я згоден, це варто враховувати. Але я б рекомендував в першу чергу думати про свої переваги. Який унікальний контент ви можете запропонувати аудиторії? Яких відео на YouTube ще немає? Потрібно знайти нішу, в якій у вас буде менше конкурентів, або вибрати тематику, в якій поки не так багато якісного контенту. Такі відео теж потрапляють в рекомендації, а не тільки і без того популярні, схожі один на одного ролики — у них, як правило, висока конкуренція.

— Наступне питання.

Багато авторів відзначають, що іноді їм потрібна перерва. На те, щоб вести канал, йде багато сил і часу. І ось автор перестає завантажувати відео на кілька тижнів або навіть все літо. За цей час його ролики перестануть потрапляти в рекомендації, а після повернення доведеться заново завойовувати популярність, як ніби колишнього успіху і не було. Чи це правда?

— Не буду мучити: це не правда. Перерви ніяк не впливають на те, чи буде ваш канал потрапляти в рекомендації. Взяти хоча б автора каналу sWooZie. Він якось поділився зі мною секретом свого успіху. У нього ж 5 мільйонів підписників і сотні мільйонів переглядів. І знаєте, що він сказав? Успіх залежить від аудиторії. Не від наших алгоритмів. Ніяких правил і підводних каменів немає. Так що можна сміливо влаштовувати перерви. Якщо глядачам і правда подобається ваш контент, то вони з розумінням поставляться до вашої тимчасової відсутності, і воно ніяк не вплине на інтерес шанувальників. Це доводить статистика.

Я вивчив показники сотні авторів, які взяли перерву на пару тижнів (а хтось навіть на чотири). Порівняв час перегляду за тиждень до виходу у відпустку і через тиждень після повернення. На більшості каналів воно, навпаки, тільки зросла! Тут гарантій немає. Можливо, під час відпочинку з’являються нові творчі ідеї. Тобто більшість авторів, які беруть перерву, повертаються з новими силами. Це означає, що ви можете відпочити і продовжувати публікувати відео так само успішно або навіть краще. Минулого тижня хтось показав мені приклад з конкретним автором. Вона вирішила взяти перерву на жовтень і навіть не повідомила своєї аудиторії, як довго буде відсутня. Вона просто сказала, що хоче відпочити, і повернулася через місяць. Її перше відео після повернення стало одним з найуспішніших за рік. Це всього лише кілька прикладів, але і вони, і статистика, яку я бачив, показують, що перерва буває корисним. Звичайно, це складно для багатьох авторів, які вкладають свої сили і енергію в кожне відео і часто завантажують контент. Однак я раджу всім іноді відпочивати. Це дуже важливо.

Але, щоб нікого не ввести в оману, давай пояснимо, що зворотне теж невірно. Алгоритми не дають ніяких бонусів тим, хто повертається після перерви. Адже ніхто не знає про вашу відпустку. Просто чергове відео потрапляє в рекомендації, і система шукає, кому воно цікаве. Якщо ваша аудиторія все ще дивиться YouTube, ролик буде показаний їй і, якщо глядачі зацікавляться, ситуація швидко стане колишньою.

— Значить, ми це пояснюємо тим, що, коли автор бере паузу, то набирається сил, і його наступне відео виходить більш привабливим. Можливо, глядачі скучили за автору і дуже радіють, коли він повертається. Іншими словами, якщо потрібно, автор завжди може взяти перерву.

— Так.

— Добре, тоді наступне питання.

Якщо у тебе є канал, і ти регулярно завантажуєш на нього контент, але одного разу ти публікуєш відео, і воно не знаходить відгуку в аудиторії. Глядачам не подобається ролик, вони не дивляться його. І ти переживаєш через те, що алгоритми почнуть оцінювати весь канал по ефективності останнього відео. Як вважаєш, для цього є підстави?

Як я вже говорив раніше, робота алгоритмів — це не головне. Найважливіше — це аудиторія. Тільки від її реакції буде залежати, кому буде рекомендовано відео і скільки переглядів воно набере. Крім того, невдалі ролики бувають у всіх авторів. Таке трапляється навіть на кращих каналах. Однак якщо за невдалим відео піде дійсно якісне, то все повернеться до норми. Якщо у вас є протилежні приклади, напишіть про них в коментарях. Я б хотів подивитися на канал, який був успішний, але одне відео змогло зіпсувати його репутацію назавжди. Я такого не бачив. Не думаю, що аудиторія може так себе проявити. Потенційно, напевно, можна настільки розлютити аудиторію, що всі ваші підписники підуть. Але на практиці після кожного відео кілька користувачів відписуються, таке трапляється з кожним каналом. У більшості випадків, якщо автор публікує невдале відео, люди його просто не дивляться. Але за показниками попереднього ролика можна сказати, як глядачі відреагують на наступний. Якщо він буде їм цікавий, вони його все одно подивляться.

Виходить, нове відео — це новий шанс залучити глядачів. Ефективність старого контенту не особливо-то впливає на те, як часто нове відео буде пропонуватися глядачам. Тобто все залежить від конкретного ролика.

— Вірно.

— Дуже добре! Отже, перейдемо до останнього питання.

Якщо для мого відео була відключена монетизація, оскільки воно не відповідає вимогам рекламодавців, чи означає це, що система перестане його рекомендувати? Чи є тут насправді взаємозв’язок?

— Ні. Система, яка відповідає за просування роликів, не враховує інформацію про статус монетизації. Так, якщо у відео жовтий значок і воно підходить не всім рекламодавцям, ця інформація навіть не потрапляє в нашу систему. За показ реклами відповідає інший алгоритм, і ми з ним не пов’язані. Однак тут варто згадати особливий випадок. У деяких роликах монетизація обмежується тому, що в них є нецензурна лексика, насильство або обговорення делікатних тем. Рекламодавці не хочуть показувати рекламу в такому контенті. Аналогічно діє і наша система.

Якщо в відео міститься, наприклад, брутальна лайка, то наша система вирішить, що таке відеоролик збережено не буде цікаво широкій аудиторії. Так що якщо це відбувається з одним і тим же відео, тобто в ньому немає реклами і воно не з’являється в рекомендаціях, то це зовсім не означає, що ми враховували думку рекламодавців. Система працює не так. Ми намагаємося показувати те, що буде цікаво глядачеві. Ми не думаємо про те, чи підходить ролик рекламодавцям. Це різні системи, так що ми не дивимося на статус монетизації. Зрозуміло. Наостанок хочу зазначити, що важливу роль на цьому каналі грають глядачі.

Може, хочеш щось їм передати або попросити про щось? Задавайте більше питань! Мені хочеться знати, що вам цікаво. Залишайте коментарі, і, можливо, ми знімемо ще одне відео. Відмінно! До речі, ви помітили, що сьогодні ми знімаємо в новій обстановці? Справа в тому, що ми знаходимося в штаб-квартирі YouTube. Це одна зі студій, в якій працюють фахівці Академії для авторів. В описі відео є посилання на їх канал. На ньому багато корисної інформації. Спасибі, що запросили нас! Пишіть в коментарях, як вам ця обстановка. Минуле відео я знімав у себе вдома, на тлі меблів з ІКЕА. Глядачі не особливо оцінили це. Сподіваюся, ця студія вам сподобається більше!

3.7 3 голосів
Рейтинг статті
Підписатися
Сповістити про
guest
0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі

«Маніфест» — це платформа, на якій зібрані усі (ну майже) україномовні Ютуб-канали. Поки що тут виходять лише відео, але в перспективі буде більше контенту різних форматів. Якщо хочете дивитися, а також читати, коментувати й дописувати, не соромтеся, ставайте нашими патреонами! Це допоможе сайту не тільки триматися на плаву, а й мчати вперед на всіх парусах.

Розробка та підтримка — «kinshov.online». З будь-яких питань — manifest.in.ua@gmail.com

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: