Поради молодим ютуберам. Конспект вебінару Вольнова
Євген Вольнов — український пранкер та блогер з Києва. Відомий телефонними розіграшами, які супроводжуються великим об’ємом ненормативної лексики. З 2018 року — офіційний спікер Центру «Миротворець».
Вікіпедія
Вольнов провів закритий вебінар для українських ютуберів з метою поділитися власним досвідом та знаннями, отриманими від своїх партнерів, що займаються розвитком каналів на ютуб. Та допомогти цим початківцям для руху у правильну сторону.
За словами Вольнова, український ютуб зараз на старті свого розвитку та переходить у фазу стрибку у своєму рості. Це помітно як за появою нових каналів, так і за появою великих каналів (імені Т.Г. Шевченка, Сергій Притула, Загін Кіноманів). Ті, хто зараз не опустять руки, уже за кілька років будуть впевнено князювати на ютубі. Тому займайте ніші, поки вони вільні. Зараз час унікальний для старту свого проєкту!
Попри те, що вебінар був закритим, я все ж занотував деякі тези та поділюсь з вами. Дотримуючись їх, ваш канал тільки додасть у активі.
Регулярність
Найважливіший для ютубу показник для запису у актив та рекомендування відео різним глядачам. Випуск відео бажано не затягувати на період більше, ніж один тиждень. Рекомендація від Вольнова — раз на 4 дні.
Як це робити? Сформуйте собі контент план, куди записуйте теми відео. Заздалегідь підготуйте матеріали (сценарій, чи зйомка самого відео). Для регулярного виходу контенту, розробіть формати, або ж — рубрики. Це буде основа на яку підписуються люди. А також розбавляйте канал не основними роботами, наприклад новинами у своїй сфері, чи коментарі на хайпові теми. Не цурайтесь залучати допомогу у вигляді колаборацій.
Експерементуйте
Не бійтесь експерементувати, пробувати нові формати, запускати нові рубрики, закривати старі. Канал має постійно розвиватися у пошуку свого місця на ютубі, а також розвивати свою аудиторію. Часом блогери стають заручниками собою ж придуманих правил та форматів і зрештою гаснуть.
Наглядайте також і за старими відео, якщо статистика не задовільняє, не спішіть закривати чи видаляти — міняйте назву, опис, прев’ю до нього. Досліджуйте на що реагує ваша аудиторія найкраще. Не цурайтесь хайпових тем та новин. Це корисно для трафіку і статистики. Пізніше, якщо геть соромно за створене на трендах, можна видалити, нічого поганого в цьому немає. Не одним блогером було відмічено, що коли стараєшся, вкладаєш багато часу та сил у роботу — не заходить. А коли «трах-бах і в ютуб» — заходить. Експерементуйте!
Оформлення каналу
Назва каналу має бути коротка і зрозуміла, щоб асоціювалась з тематикою, або автором каналу. Робимо її українською. Якщо канал не персональний, то можна використати жирний пошуковий запит (напр.: «Риболовля», «Українська випічка», «Заробіток в інтернеті» тощо). Обов’язково використовуйте опис каналу, туди додайте не лише тематичний опис про що канал, але й пошукові запити, грамотно вписавши їх у текст, та контактні дані.
Постарайтесь графічно оформити канал, він має бути привабливим. Якщо не вмієте працювати з редакторами, запросіть допомогу у дизайнерів.
Маніфест створив спеціальний чат пошуку спеціалістів для такої роботи. Приєднуйтесь: Маніфест. Колаборації (тільки будь ласка, прочитайте правила у закріпленому повідомленні).
Примітка редактора
Користуйтесь плейлистами для потрапляння у пошук. Створюйте їх не лише під рубрики, але й тематичні з широкими, оптимізованими під ключові слова, описами.
Використовуйте вкладку «Спільнота». Але публікуйте туди: зображення, меми, тексти, опитування, ще краще gif. А не просто посилання на відео.
Оформлення та публікація відео
Для переглядів найважливіший показник — CTR (шукайте в аналітиці). Це відсоткове відношення відкривання відео до його показів. Якщо CTR вище 5%, то все нормально. Коли падає нижче — варто переооптимізувати відео, як текстами, так і прев’ю. Пам’ятайте, що до того, як глядач відкриє ролик, він бачить лише заставку і назву (в деяких випадках ще опис).
Тому найважливіше коротко і цікаво написати назву та поставити привабливу картинку на відео. І це основна причина росту чи падіння показника CTR. Перші дні інформація в статистиці дещо викривлена, оцінюйте її через кілька днів.
Робіть все оформлення українською (назва, опис, теги, прев’ю). Не варто спекулювати на інших мовах заради покриття, це притягне не потрібну вам аудиторію, яка просто обвалить всю статистику.
Назва відео
Назву писати спочатку для людини, а вже потім для пошуку. Якщо відео в рамках якоїсь рубрики, то її назву додаємо не на початку, а в кінці. ВЕЛИКІ БУКВИ НЕ ЗАСТОСОВУЄМО, це читається ютубом як спам, але можна одне-два слова, щоб підкреслити якусь емоцію. До речі, користуйтесь смайликами, вони дуже добре працюють і вкорочують назви.
Опис відео
З точки зору СЕО (пошукова оптимізація) в опис можна додавати гештеґи, тільки популярні і до 10 штук. Додавати їх у самому низу. Опис також починаємо зі зрозумілого для людей тексту. Все решта у кінці, контакти, донати, посилання на джерела, тощо. Посилання у соціальних мережах тягнуть ці тексти до оформлення, пам’ятайте це. Чим більш зрозумілий та цікавий опис, тим більша ймовірність, що люди перейдуть подивитись що там.
Важливу інформацію продублюйте в першому коментарі та закріпіть його. Люди читають коментарі краще, ніж описи.
Теґи відео
У теґи прописуйте пошукові слова, кілька унікальних (наприклад назва вашого каналу) і кілька скопіюйте з відео, які близькі по тематиці та в пошуку є першими. Вольнов рекомендує користуватися програмою vidIQ, яка дуже допомагає в оптимізації відео та спрощує роботу.
Прев’ю відео
Заставки дуже важливі. Не залишайте те, що пропонує ютуб, підготуйте свої. Якщо додаєте текст, то пишіть мало слів (2-3 достатньо), крупними буквами, контрастним шрифтом. Додайте насиченості кольорів. Усі об’єкти мають виділятися, зараз в моді кольорова підсвітка. А тло або розмите, або не яскраве. Добре, коли на заставці є обличчя з вираженою емоцією. Людське око дуже добре читає обличчя, тому погляд зловити простіше. Добре мати свій стиль (лого, або рамка, або фірмові кольори). Кіншов дещо вже розповідав у своєму відео пропоную переглянути ще раз:
Довжина відео
Для ютубу чим більше годин перегляду за статистикою, тим краще. Але тут важливо вивчати свою аудиторію, глибину переглядів, щоб не занудити глядача. Вольнов рекомендує робити ролики довжиною 16-20 хв. Проте, заради регулярності, можна публікувати і коротенькі відео, головне публікувати!
Коли публікувати відео?
Оптимальна публікація о 18:00. Ютубу важливі перші 3 год. для просування у рекомендації далі. Але коли канал підросте, потрібно вивчати свою аудиторію. Коли вона краще дивиться в які дні і години, слідкувати за колегами і трендами (напр. трансляція Євробачення), не публікувати одночасно, щоб не було провалу по переглядах через те, що ваша аудиторія дивиться в цей час їх.
Зміст відео
Відео робимо так, ніби їх дивляться люди, які не зареєстровані в ютубі. Вставляти заклики підписатися, вподобати, прокоментувати. Краще це робити в рамках сценарію, провокувати на дискусії, наприклад задавати питання глядачам. Щоб не виникало питань з авторським правом, через різні вставки, більшість відео або ведучий, або якась графіка. Погано починати з інтро. Добре з короткої промови чи цікавої нарізки, що буде далі, але головне не перенавантажити. Достатньо 15-20 секунд, потім можна коротке інтро. Є випадки, коли початкова заставка працює добре, наприклад для шоу, це його брендує і запам’ятовується. Рекламні прероли заборонені аж до страйку. Інтеграції можна робити, але треба позначати, що відео з вбудованою рекламою. 4К не обов’язково 🙂
Просування на ютубі
Колаборації — найкращий шлях до розвитку каналу. Не бійтесь писати особисто до більших каналів, якщо ви робите щось круте, вони підтримають вас. Цікавтесь постійно, що робиться в українському ютубі загалом. Маніфест допоможе в цьому, спілкуйтесь у чаті, поширюйте всюди свої відео. В першу чергу на своїх сторінках соціальних мереж, спеціалізованих спільнотах, тематичних спільнотах.
Формуйте свою спільноту у різних соціальних мережах. Це також буде рятувальним кругом, коли виникнуть загрози бану. Якщо маєте багато грошей (на пару тисяч переглядів), то можна заливати трафік через рекламу для початку. Якщо ні, то краще не рекламуватись. Підключення монетизації не впливає на просування відео. Можна на хайпову тему випустити кілька відео, взяти аудиторію і потім видалити.
Заробіток на ютубі
На ютубі заробляти зараз дуже важко. Потрібні мільйони переглядів. Тому активно користуйтесь альтернативами. Вольнов рекомендує патреон. Це найбільш лояльні люди, їх також можна використовувати як фокус групу для вивчення зацікавлень своєї аудиторії.
У рекламі краще працювати за схемою бізнес-партнерства. В довгостроковій історії, а не виконувати одноразові замовлення. Наприклад канал по вивченню англійської мови може працювати зі школою іноземних мов, або з приватними викладачами. Ще краще організувати свою школу і просувати через канал, але це зовсім інший рівень.
Психологія ютубера
Не лякайтесь відписок і «дизлайків». У всіх рано чи пізно з’являються гейтери. Це зазвичай або тролі, або «міські божевільні». Боротьба з ними проста — тролінг, або ігнор. В крайньому випадку є кнопка «Бан».
З часом, коли аудиторія виростає, люди дивляться вже не формат, а людину — автора. Тому не закривайтесь у рамках, експерементуйте.
У всіх бувають різні періоди творіння. Каналу який був в простої потрібна шокова терапія. Оживляти великим трафіком. Допоможуть в цьому реклама, або осідлання інформаційних трендів.
І найголовніше. Навіть найбільші та найуспішніші канали не знають як працює цей клятий ютуб. Але є одна річ, на якій сходяться думки всіх:
Короткий конспект
Скопіюйте ці нотатки, щоб не загубити і час від часу перечитуйте.
- Регулярність (не менше 1 раз на тиждень, рекомендація 1 раз на 4 дні).
- CTR найважливіше (вище 5% — норм, менше — дно). В перші дні інформація в статистиці не правильна.
- Старі відео, які не зайшли, треба переоптимізовувати.
- Для регулярного контенту, робити основний формат, на який підписуються, а також треба розбавляти не основним (наприклад новини, на хайп тематику).
- Рекомендація — VidIQ.
- Публікувати оптимально о 18:00. Ютубу важливі перші 3 години для просування у рекомендації далі.
- Хайпові новини корисно для трафіку. Можна видаляти згодом.
- Не лякатись відписок.
- Не замикати себе в рамках, робити експерименти.
- З часом, коли виростає аудиторія, люди дивляться не формат, а людину — автора.
- Оптимальна довжина відео ~ 16-20 хвилин (рекомендація).
- Заради регулярності, можна публікувати коротенькі відео, головне публікувати.
- Прев’ю: мало слів (2-3 слова), великі товсті букви, контрастний текст, насиченість кольорів. Добре мати стиль заставок (лого, або рамка, або фірмові кольори). Добре працюють обличчя.
- Завести патреон. Патронів можна використовувати як фокус групу.
- Колаборації найкращий шлях до розвитку каналу.
- Описи та теги українські. З точки зору СЕО в опис додавати гештеґи (популярні) до 10 штук. Назву спочатку для людини, потім для пошуку. Назва рубрики в кінці. Капс не застосовувати, це читається ютубом як спам (одне-два слова максимум). Емодзі працюють.
- Якщо багато грошей (на пару тис. перегляді), то можна заливати трафік через рекламу для початку.
- Відео робимо так, ніби їх дивляться люди, які не зареєстровані в ютубі люди. Вставляти заклики вподобати, підписатися, прокоментувати (робити нативно, провокувати на відповідь, наприклад питаннями).
- Назву каналу робити українською, або зрозумілу людям. Використовуємо опис каналу.
- Плейлист — для пошуку. Має мати розширений опис з ключовими словами.
- Перший комент закріплений використовуємо також.
- Більшість контенту або ведучий, або якась графіка (щоб не було питань з АП).
- Погано починати з інтро. Добре з контенту 15-20 секунд і потім інтро. Круте інтро для шоу — це нормально.
- 4К не обов’язково.
- Прероли забонені аж до страйку. Інтеграції можна робити, але треба позначати що вбудована реклама.
- Забуваємо про московський сегмент, на ньому спекулювати не варто (описи, теги, тощо).
- Монетизація не впливає на просування відео.
- На хайпову тему випустити кілька відео можна. Взяти аудиторію. І потім видалити.
- Люди підписуються на формати, а підсідають на автора.
- На вкладку “Спільнота” публікувати картинки, не просто посилання. Ще краще gif.
- Краще працювати за схемою бізнес-партнерства. В довгостроковій історії, а не робити одноразові реклами.
- Канал який був в простої потрібно оживляти трафіком (реклама, ловити тренд).
Корисна стаття: http://manifest.in.uawp-content/uploads/2020/09/mariam.jpg