МаніфестШколаЯк потрапити в топ пошуку

Як потрапити в топ пошуку

«Маніфест» спільно з київськими студентами Української академії лідерства підготував розшифровку та переклад другої частини серії відео про алгоритми ютубу. Перша частина тут.

— З’явилося дуже багато авторів. Як ти вже говорив, вони завантажують сотні годин коротеньких відеороликів. Як виділитися на цьому тлі? Скажімо, мені захотілося зняти відео про те, як зав’язувати краватку-метелика, але на ютубі вже, напевно, є сотні годин відео про це. Що б ти порадив автору, який намагається скласти власну стратегію створення контенту? Як йому або їй збільшити свої шанси на прорив?

— Почнемо з того, що робимо ми, щоб глядач побачив потрібне йому відео, тому що ми намагаємося слідувати інтересам наших глядачів. Ми намагаємося подивитися на ролик очима глядачів і думаємо, що б вони хотіли побачити?

Якщо вже є сотні відеороликів про зав’язуванні краватки-метелики, навіщо глядачам ще один ролик про те, як зав’язувати краватку-метелика? В даному випадку я розглядаю стратегію так само, як розглядав би будь-яку іншу бізнес-стратегію.

Якби ви захотіли відкрити ресторан в Сан-Франциско, де вже є 200 піцерій, то яку стратегію б використовували для відкриття нового ресторану? Ви б просто взяли і відкрили ще одну піцерію? Якщо так, то був би бізнес успішним? Щоб домогтися успіху, потрібно зробити щось своє, чого до вас ще ніхто не робив. Я міркував так: чи залишилися нерозкриті секрети мистецтва зав’язування краватки-метелика? Тому що якщо таких не залишилося, то… Навіщо глядачам дивитися ваш ролик, якщо все вже є в інших?

Загалом, якби я захотів відкрити ресторан в Сан-Франциско, я б подумав в сторону їжі для спортсменів. Може, люди проявлять інтерес до нової їжі. Мені особисто це цікаво. Можливо, для цього напрямку є ніша на ринку.

Має сенс аналізувати тенденції, щоб розуміти поточні захоплення людей. Люди люблять піцу. І в цьому напрямку можуть бути нововведення, але слід також враховувати рівень конкуренції та наявність ніші на ринку. Враховувати своє становище стосовно інших відеороликів.

Я поспілкувався з одним автором на конференції VidCon. Він хотів створити відео про сонцезахисний крем і питав у мене, як йому вивести відео в топ списку? Я йому так відповів: «У нас вже багато роликів про сонцезахисний крем. Чому ваш ролик повинен з’явитися в топі? Він буде найкращим? Він буде краще тих, які вже є? Або, може, є новий погляд на сонцезахисний крем? Може, ще немає відео про сонцезахисний крем для різних типів шкіри?

Я не вивчав тему сонцезахисних кремів, як і не з’ясовував, що більше зацікавить глядачів, але я б почав з пошуку можливостей. Можливості існують там, де поки ще ніхто не встиг задовольнити потреби аудиторії. Якщо хочете рости та бути кращим, то, може, варто почати з чогось дуже конкретного, що до вас ще не висвітлювали інші, а потім звідти розширюватися і будувати свою репутацію вже на ширшому спектрі тем.

— До речі, кажучи про основи, по-моєму, ви розробляли ролики або відео-уроки Академії для авторів.

— Це правда. Ми хотіли поліпшити наш зв’язок з авторами, бо зрозуміли, що «шукати і знаходити» часом досить важко. Нещодавно ми розробили нові уроки про те, як працює пошук і знаходження відео.

Щоб вам було цікавіше, ми додали перевірку знань, щоб з’ясувати, наскільки добре ви засвоїли інформацію. Сподіваюся, з цього уроку ви дізнаєтеся щось нове для себе.

— Ти ж недавно був на конференції VidCon? Яке найнесподіваніше питання тобі там задали? Ну, або, може, якась розмова дав поживу для роздумів, з якого ти щось виніс для себе, який допоміг поглянути на щось інакше?

Коли я говорю з авторами, як правило, я дивлюся на проблему реакції глядачів на ролик з точки зору самих глядачів. Думаю, як максимально зацікавити глядача. І на конференціях на зразок VidCon я багато спілкуюся з авторами, і з’ясовується, що, як правило, їх інтереси відрізняються від інтересів каналу. І я думаю про те, які їх дії можуть впливати на їх зв’язок з аудиторією. Деякі питання зачіпали такі теми, про які я навіть не думав. Наприклад, один чоловік запитав: «Якщо в моєму ролику персонажі не говорять, то як це вплине на видачу ролика в пошуку?»

— І як це відіб’ється на пошуку?

— Гарне питання. Раніше я про це не замислювався. Найчастіше такі питання висвітлюють такі проблеми у авторів, про яких ми навіть не думали. І тоді у нас з’являються нові ідеї. Ми замислюємося про те, чи є в нашій системі необхідні дані, які дозволять знайти зацікавлену аудиторію для такого типу відео? Ну і інші питання, на кшталт таких: «У мене є відео англійською та іспанською мовами, і я не знаю, як краще вчинити: зробити два каналу або нехай краще буде один канал?» У таких випадках я зазвичай питаю, на що найкраще реагує аудиторія? Що показують дані аналітики? Я вкрай рекомендую нею користуватися. Що показує статистика? Візьмемо, наприклад, географічну статистику і подивимося, звідки приходять відвідувачі. Чи збігається аудиторія іспанських роликів з аудиторією англійських роликів? Якщо так, то, ймовірно, буде розумно залишити один канал, тому що канал — це спосіб налаштування на аудиторію.

Але якщо виявилося, що в рамках одного каналу ви налаштовані на два різних типи аудиторії, ймовірно, буде краще їх розділити. І тоді ваш підписник буде отримувати тільки такий тип контенту, який йому потрібен, і не буде отримувати той, який не потрібен.

VidCon завжди допомагає дізнатися щось нове через розмови з авторами або зустрічі з зірками, ну і реакції шанувальників завжди дуже надихаючі.

5 1 голос
Рейтинг статті
Підписатися
Сповістити про
guest
0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі

«Маніфест» — це платформа, на якій зібрані усі (ну майже) україномовні Ютуб-канали. Поки що тут виходять лише відео, але в перспективі буде більше контенту різних форматів. Якщо хочете дивитися, а також читати, коментувати й дописувати, не соромтеся, ставайте нашими патреонами! Це допоможе сайту не тільки триматися на плаву, а й мчати вперед на всіх парусах.

Розробка та підтримка — Студія «Омега». З будь-яких питань — manifest.in.ua@gmail.com

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: