«Маніфест» живе за рахунок вашої підтримки 💸 Якщо цінуєте те, що ми робимо — підтримайте на «Патреоні» або відправте донат на картку — 4441114450932486

Davinci Resolve для початківців

Сьогодні ми подивимося з вами на програму Davinci Resolve. Цей гайд може бути корисним для людей, які тільки почали цікавитися монтажем, або тим, хто хоче перейти на іншу програму.

Початок роботи

Програма Davinci Resolve є безкоштовною, її можна завантажити з офіційного сайту виробника. Також є платна версія, яка знадобиться вам у тому випадку, якщо ви займаєтеся монтажем на професійному рівні. Для нас, простих людей, вистачить безкоштовної версії.

Перше, що ми перед собою бачимо, це стартове вікно. Це вікно, де можна відкривати, або створювати проєкти у яких ми потім будемо працювати. Створюємо новий проєкт, та назвемо його за бажанням, я назву «Manifest».

Внизу, ви можете побачити 7 вкладок, між якими ми будемо працювати. Звісно, найбільше часу ми витратимо в «Edit», «Fusion» та «Сolor». Спершу, ми попадаємо у вкладку «CUT». Тут ми можемо робити базовий монтаж. Втім, ми не будемо працювати в цій вкладці, адже вона не дає нам повний спектр можливостей. Підходить ця вкладка тільки для базового монтажу. Ми з вами переходимо у вкладку «Edit».

Кастомізація клавіш

Перед тим, як почати щось робити, нам потрібно змінити розкладку клавіатури. Вгорі, зліва, вибираємо Davinci Resolve та переходимо в «Keyboard customization».

У нас є вибір змінити розкладку клавіатури на знайому нам розкладку з Premiere. Навіть, якщо вона вам не знайома, я в будь-якому випадку, рекомендую її змінити, адже надалі я буду використовувати тільки її.

Щоб полегшити вам та собі життя, я нажму лівою кнопкою миші на кнопку «S». У лівому вікні нажму на «Toggle Slip/Slide Mode», та в вікні праворуч, відв’яжу кнопку «S» від цієї функції та замість цієї кнопки, треба вибрати ту, яка ще ні до чого не прив’язана, для мене це «-».

Потім, у середньому вікні, вибираємо «Timeline». Знаходимо функцію «Razor» та прив’язуємо цю дію до кнопки «S». Нажимаємо кнопку «Save» та зберігаємо нашу нову розкладку. Ця функція дозволить нам швидко, та зручно різати відео. Звичка робити цю дію кнопкою «S», збереглася в мене ще з часів, коли я використовував програму «Vegas Pro». Це дуже сильно збереже ваш час.

Налаштування «Edit»

Ми повертаємося у вкладку «Edit». Давайте трішки її переробимо. Спершу, ми натискаємо на прямокутник, що знаходиться праворуч угорі, це потрібно зробити для того, щоб у нас був тільки один «монітор». Більше нам не знадобиться.

Далі, ми нажимаємо на кнопку «Timeline view options», що знаходиться зліва біля самого «timeline». Таймлайн, це хронологія, це місце, де ми будемо монтувати наші чудесні відео. Власне, «timeline view options» змінює зовнішній вигляд доріжки та файлів, розташованій у ній. Налаштовуйте, як вам зручніше.

Монтаж відео в «Edit»

Тепер можна перейти до монтажу. Я буду робити монтаж послідовно, щоби на прикладі застосувати деякі функції. Почнемо ми з прекрасної картинки Маніфест. Я задумав зробити плавне затемнення та висвітлення, потім, зробити зум.

Нумо почнімо з висвітлення та затемнення. Робиться це все дуже просто, вам потрібно потягнути за стрілку, яка розташована на початку, або наприкінці файлу, залежить від того, де ви хочете зробити дію. Наразі, ми рухаємо стрілку та розраховуємо довжину появлення на початку файлу та наприкінці.

Якщо вам щось не сподобалося, незалежно від того, що ви зробити, то ви завжди можете піти на крок назад, натиснувши на CTRL+Z. Так що в надалі не бійтеся робити помилки, їх завжди можна виправити.

Робота з «Inspector» & Keying/Анімації

Тепер зробимо збільшення. Для цього нам знадобиться дуже важлива функція «Inspector». Саме в «Inspector», ми можемо змінювати позицію, прозорість, налаштовувати ефекти, які будемо використовувати у відео. Тут (в Edit), ми можемо використати незначні ефекти, налаштування цих ефектів проводиться через. «Inspector».

Resolve використовує систему ключів/кєєнгу, яка, можливо, вам знайома за Vegas’ом чи Premiere. Втім, підхід до кеєнгу трохи відрізняється. Щоб у цьому переконатися, давайте, біля функції ZOOM натиснемо на ромб, який знаходиться ліворуч.

Тепер, на фотографії, яку ми використовуємо, з’явилася функція кеєнгу, себто створення анімації, отже, ми знаємо, що саме цей файл використовує цю функцію. Тут ми можемо налаштувати створену нами анімацію, або створити нову, я покажу вам два методи створення анімації. Перший метод робиться через «Inspector».

Ми позначаємо нашу першу позицію, тобто нажимаємо на ромб (якщо ви це ще не зробили). Потім, на таймлайні, ми переміщуємо повзунок уперед, щоби позначити нашу наступну позицію. Знову заходимо в Inspector, та вже у функції ZOOM. Утримуючи ліву кнопку миші на номері (неважливо на якому вони закільцьовані), рухаємо мишу вперед, або назад, щоби збільшити, або зменшити картинку, у нашому випадку, ми трохи її збільшимо. Готово.

Те саме ми можемо зробити натиснувши на змійку, яка знаходиться праворуч на кліпі, який ми використовуємо. Змійка з’являється тільки в тому випадку, якщо ми в Inspector натиснули на робм, це свідчить нам про те, що над цим файлом провели хірургічні дії. Надалі ми будемо працювати з ефектами і нам буде вирізнятися відповідний значок.

Вже на таймлайні, гортаємо трішки вниз та бачимо лінію, з уже готовою першою позицією (ромб). Переміщуємо повзунок на наступну позицію. Нажимаємо на робм, що знаходиться внизу та переміщуємо його, як нам завгодно. Анімація готова.

За цією логікою, ви можете змінювати позицію, прозорість, кут, працювати зі звуком, базовими ефектами тощо. Адже воно працює за системою, яку я вам описав раніше.

Створення титрів

Тепер, давайте розглянемо переходи й титри. Титри, або текст, знаходяться у вкладці «Effects Library», яка перебуває зверху праворуч. Також нам доступні Відео та аудіо переходи. Титри, та ефекти. Про це все трішки пізніше.

Щоби застосувати титри, ми просто перетягуємо «Title» на таймлайн. Відтепер ми можемо його налаштовувати у вкладці «Inspector».

Ми можемо налаштувати, шрифт, розмір тексту, колір, додавати тінь, створювати анімацію. Як я вже й говорив, якщо бачимо ромб перед якоюсь функцією і т. ін.

Про «Fusion Titles»

Окрім звичайних титрів, тут також є «Fusion Titles». Тобто рухомі титри, які вже мають готову анімацію й не тільки. Власне, як ви вже зрозуміли, налаштування цих титрів, також відбувається через вкладку «Inspector». Головна особливість цих титрів у тому, що вони мають готову анімацію, яку, якщо щось, також можна налаштувати через що? Правильно! «Inspector».

Відеопереходи

Тепер, давайте коротко пройдемося по переходах. Вибираємо потрібний нам перехід у вкладці «Video Transition», що знаходиться в «Effects Library», та ставимо вибраний нами перехід між двома відео, тобто там, де, власне цей перехід буде здійснюватися. Переходів тут є вдосталь, тому, я раджу вам пробігтися по всім переходам, звісно, якщо це вам потрібно. За бажанням, можна змінити довжину переходу, робиться це простим зажиманням лівої кнопки миші на краях відео. Звукові переходи, працюють аналогічно.

Робота зі звуком

В «Effets Library» є ще одна дуже важлива вкладка, а саме «AudioFx». З «OpenFx» ми, на жаль не маємо змоги працювати, адже вона доступна тільки в платній версії програми.

В «AudioFx», як ви вже могли здогадатися, доступні функції, або ж плаґіни для покращення звуку. Ми притягуємо потрібний нам ефект, на звуковий файл, з яким ми працюємо. Нам відразу відкривається функціонал цього плаґіну. Власне, так само, які і з відео, у вкладці «Inspector».

Робота зі звуком — це досить делікатна справа, яка потребує багато практики на повний опис усіх плаґінів піде дуже багато часу. Внизу ви можете побачити перелік плаґінів, які знадобляться кожному початківцю, робота з ними є індивідуальною, принцип роботи плаґінами загалом однакова.

  • De-esser — призначений для зменшення або усунення надмірно шиплячих звуків у запису людського голосу. Робота з частотами.
  • De-hummer — вилучає гудіння від електромережі, якщо у вас USB мікрофон, цей плаґін може вам допомогти.
  • Limiter — обмежує динамічний діапазон. Вирівнює сигнал, обмежує сигнал, якщо у вас сильне перевантаження. Досить важливий плаґін.
  • Multiband compressor — обробка/компресія звуку. Цей плаґін вимагає багато практики.
  • Noise Reduction — вилучення зайвих шумів. Працює за принципом подавлення (звучання вашого голосу може трішки погіршитися).

Важливі дрібниці

Давайте ще пройдемося по дрібницях, які вам знадобляться для зручності в монтажі. Якщо ви хочете від’єднати звук від відео, то нажміть правою кнопкою миші на відео та у вікні, яке нам відкрилося, нажміть на «Link clips», щоби, власне від’єднати відео від аудіо.

Наступне, що вам знадобиться це функція «Clip attributes». Нажимаємо правою кнопкою миші на кліп та вибираємо цю функцію у вікні, яке нам відкрилося. В «clip attributes» ми можемо змінити співвідношення сторін, частоту кадрів, повернути або віддзеркалити кліп. У вкладці аудіо, можна змінити MONO на Stereo, 5.1 Film, 7.1 Film тощо. Дуже розповсюджена проблема, з якою я сам стикався, це коли в Mono чути тільки лівий канал, щоби це змінити, просто виберіть Stereo та в «Right» замість «None» поставте «Embedded channel».

Створення ефектів у «Fusion»

На цьому роботу з базовими речами в «Edit» можна вважати закінченою. Тож ми переходимо у вкладку «Fusion». Тут ми можемо створювати ефекти, працювати з масками, текстом тощо. «Fusion» працює з так званими «Nodes», себто нотатки. Тобто, у вас є відео, з яким ви будете працювати, це відео позначено, як «Media In», «Media Out», себто початок та кінець відео. Між ними протягнута стрілка, це шлях від початку, до кінця відео.

Власне, між «Media In», «Media Out» будуть розташовані наші ефекти. Ефекти ці можна знайти в знайомому нам «Effects Library». Виберімо щось не дуже важке, наприклад «Blur». У самому «blur» є декілька варіантів, ми вибираємо перший. Переносимо цей ефект на доріжку «Nodes».

Вже в «Inspector», що знаходиться зверху зліва нам відкривається функціонал блюру, себто розмиття. Ми також бачимо, що тут знаходяться нам знайомі ромби, що, власне означає, що ми можемо створювати анімації. Однак, анімації тут створюються трішки по іншому, про це ми ще поговоримо.

Принцип роботи з «Nodes»

Якщо ми не з’єднали нами вибраний ефект із нашим кліпом, то ніяких змін ми не побачимо. В «Media In» ми бачимо чотирикутник із правого боку натискаємо на нього та перетягуємо стрілку на жовтий трикутник у нашому ефекті. Тепер, уже на ефекті, ми нажимаємо на чотирикутник та перетягуємо стрілку на трикутник в «Media Out».

Таким чином, нам успішно вдалося з’єднати наш еффект із кліпом. Тепер, якщо ми зайдемо в «Inspector» та змінимо «Blur Size», ми зможемо на власні очі побачити зміни, які ми справили над ефектом.

Що, якщо ми хочемо додати не один, а декілька ефектів на наш кліп? Для цього, ми просто вибираємо потрібні нам ефекти. Ми можемо швидко вибрати ефекти за допомогою комбінації клавіш CTRL+SPACE, нам відкрилося вікно, де, власне розташовані всі ефекти.

Я додав 3 нових ефекти, які я вже налаштував. Втім, якщо я хочу побачити результат тільки одного ефекту, щоби краще його налаштувати, я просто нажимаю на маленький кружечок, що знаходиться зліва внизу нотатки.

Вибравши «Right View», адже я працюю зараз у правову моніторі. Я тепер можу побачити тільки один ефект, у моєму випадку це «Blur». У такий спосіб, мені буде легше бачити, які налаштування, я поставив на «Blur».

Щоби побачити фінальний варіант, себто усі застосовані ефекти, я нажму на той самий кружечок, тільки вже в «Media Out», Власне, якщо я нажму на кружечок в «Media In», то побачу лише кліп у початковому його варіанті.

Останнє, що ми з вами зробимо в «Fusion», це додамо текст, який буде мати заднє тло, яке ми зробимо прямокутним з допомогою маски. Також, трішки поглянемо на систему анімацій, уже в «Fusion».

Для того, щоби налаштовувати, або з’єднати ефекти, які не будуть на пряму задіяні в нашому кліпі, а тільки сукупність усіх цих ефектів разом, нам знадобиться інструмент «Marge», що перекладається як «з’єднати». Його ми можемо знайти скориставшись комбінацією клавіш CTRL+SPACE, та написавши в пошуку «Merge».

З’єднавши «Merge» з кліпом, ми можемо перейти до створення нашого мініпроєкту. Для цього нам знадобиться «Text+», «Background» та маску, тут є декілька видів заготовлених масок, я вибрав «Rectangle».

Нам потрібно з’єднати ці нотатки, так, щоби задній фон не був основою для тесту, у протилежному випадку текст стане одним цілим із заднім тлом. Простіше кажучи, якщо ми з’єднаємо все докупи, то текст у нас просто зникне. Нам потрібно створити ще один «Merge» з яким ми знаємо «Rectangle» та «Background», а вже тоді до раніше створеного «Megre» ми приєднаємо Текст. Щоби маска лягала на «Background», а не на текст.

Таким чином, текст буде працювати за принципом «Media In», тобто він стане основою для заднього тла, а не одним цілим із ним. Уже готове дерево з нотаток ми з’єднуємо з «Merge» на нашому кліпі.

Створення анімації в «Fusion»

Тепер, розгляньмо анімації та вкладку «Keyframes». Після чого, я покажу вам одну важливу річ в «Edit», яка пов’язана з «Fusion».

Для того, щоби створити анімацію, ми нажимаємо на знайомий нам ромб в «Inspector». Я створю анімацію для «Blur». Щоби бачити, де нам поставити першу позицію, а де останню, ми відкриваємо «Spline», натиснувши на цю функцію зверху справа.

«Spline» буде служити нам таймлайном, де ми можемо легко орієнтуватися в послідовності. Вибираємо першу позицію, у нашому випадку це нуль та заходимо в «Inspector» та нажимаємо на ромб, ставимо розмиття на нуль. Переміщуємо повзунок в Spilne на 30, та в «Inspector» налаштовуємо розмиття. Перевага «Spline» полягає в тому, що тут ми можемо налаштовувати нашу анімацію, себто робити її, наприклад плавною або різкою.

Робота з «Keyframes»

Тепер, поговоримо трішки про «Keyframes», ця функція розташована біля «Spilne». В «Keyframes» ми можемо змінити розташування або довжину вибраного нами ефекту. Наприклад, ми хочемо, щоби задній текст не відразу, а на кадрі 15. Для цього ми просто перетягуємо потрібну нам нотатку в «Keyframes» на 15 кадр.

«Fusion Composition»

Однак, якщо я хочу зробити плавне висвітлення тексту з заднім тлом? Звісно, ми можемо зробити це в «Fusion» використовуючи «Merge», а чи є легший спосіб? Звісно!

Спершу, нам потрібно скопіювати зв’язані нотатки, для цього, ми обводимо наше дерево з нотатками, копіюємо та видаляємо їх звідси.

Повертаємося в «Edit», заходимо в «Effects Library», потім в «Edit» та вибираємо «Fusion Composition», перетягуємо його на наш таймлайн. Знову заходимо в «Fusion» попередньо натиснувши на «Fusion Composition». Вставляємо нами скопійовані ефекти та з’єднуємо їх з «MediaOut». Готово.

Тепер, в «Edit», ми можемо налаштувати вибрані нами нотатки використовуючи старий добрий «Inspector» в «Edit». Власне кажучи, ми створили ще один кліп, над яким можуть проводитися хірургічні дії за принципом, який ми використовували для звичайних кліпів.

Кольорокорекція в «Color»

Кольорокорекція в Davinci Resolve це одна із найголовніших її переваг. Спектр можливостей, який дає вам Resolve в плані фарбування відео, не можна порівняти з тим самим Premiere Pro — це все вам скаже професіонал. Нам, простим смертним вистачить опанувати базові розуміння кольорокорекції. Давайте, перейдемо у вкладку «Color» та почнімо фарбувати наше відео.

Правило хорошого фарбування & «Scopes»

Головна мета кольорокорекції це змінити зовнішній вигляд картинки, на той, який би сподобався вам, але тут також варто зауважити, що є деякі правила для хорошої кольорокорекції, саме для цього нам знадобляться «Scopes», який знаходиться з правої сторони внизу.

У «Scopes», ми маємо змогу побачити 3 кольори: червоний, зелений, синій. Залежно від кліпу, ці показники будуть змінюватися. Тобто десь якийсь колір буде переважати інші кольори або навпаки.

Ми також можемо змінити вигляд «Scopes», наприклад на «Waveform». Власне, цей вигляд я й буду використовувати надалі, адже в ньому легше побачити на який позиції знаходиться не тільки кольори, а і світло.

Зараз я перемикнувся на 4-й кліп у моєму відео, щоби це зробити я просто нажав на «Clips» зверху праворуч й вибрав потрібний мені кліп. Так, я можу побачити, які кліпи я вже пофарбував та власне переключатися між ними. Те саме, я можу зробити клацнувши на «Timeline».

Змінивши показник червоного в кліпі я одразу побачив зміни в «Scopes», а побачив я те, що червоний колір сильно виходить за межі. Від чого з’явився дисбаланс кольорів. Такого нам у жодному разі не треба робити.

Вам потрібно запам’ятати, що всі кольори мають бути на більш-менш одному рівні. Це не вагомо, проте слід запам’ятати, аби під час більш делікатного фарбування ви могли визначити, який саме вигляд вам потрібно.

Інструменти в «Color»

Тепер, давайте трішки поговоримо про інструменти, які нам знадобляться для фарбування відео. Зліва внизу, ми можемо побачити прокрутки. Кожне коло керується за допомогою повзунка посередині. Для кращого керування можна використовувати пропорції, які вказані низу кола.

Таким чином, нам вдасться краще та точніше пофарбувати відео. З боку знаходиться параметри світла, які ми також можемо редагувати з допомогою пропорцій внизу. За це відповідає «Y».

Якщо вам не подобається працювати з коліщатками, то мо ви можете змінити, вигляд на стовпчики, вибравши «Primaries Bars». Ще нище знаходяться пропорції «Contrast», «Pivot», «Sat»… У нашому випадку знадобиться тільки Контраст. Також, є функція «Log», яка вам знадобиться для фарбування тіней, середнього тону, основного світла тощо.

«Curves» себто криві це більш делікатне фарбування відео, де за допомогою кривих, ви можете змінювати колір, та всі відтінки цього кольору. Той самий принцип працює зі світлом. Не рекомендую використовувати криві, якщо ви тільки початківець, адже коли ви пустили в дію криві, то потрібно добре розуміти з чим ви працюйте.

Робота з масками. «Nodes» & «Tracker»

У «Toolbar» крім кривих, також можна знайти маски. Якщо ви хочете пофарбувати щось одне, але щоби це «одне» відрізнялося від основного вигляду кліпу, то ви можете використати маски. Тут уже є заготовлені геометричні форми масок, також є олівець, яким ви самі можете накреслити потрібну вам маску. Я постараюся застосувати маску на моєму обличчі.

Однак, якщо покласти маску на нашому кліпі, то маска буде задіювати наші налаштування кольору на виділений області. Щоб вирішити цю проблему, нам потрібно зайти в «Nodes»

У «Nodes», що знаходиться зверху справа, можна створювати копії нашого кліпу, це зроблено для того, щоб використовувати декілька налаштувань для одного кліпу. Працюють нотатки по вже знайомий нам системі. Створюємо копію нашого кліпу натиснувши праву кнопку миші, та вибравши «Add Note», потім «Corrector».

Привязуємо нами створену нотатку до основного кліпу, за принципом нотаток в «Fusion». Вибираємо нотатку, та вже на ній створюємо маску. По суті, ми добавили ще один шар до основного кліпу.

Однак, моя голова рухається упродовж кліпу, що робити в такій ситуації? Що ж, для цього ми переходимо в «Tracker».

«Tracker» себто слідкування допоможе нам вирішити цю проблему. Для того, щоби розпочати «трекінг», ми знайдемо першу позицію за допомогою повзунка та клацнемо на «Track forward». Однак, наш трекінг не дуже добре спрацював та й маску, яку ми зробили, не покриває все обличчя в русі.

Для того, щоби виправити цю проблему, нам потрібно виключити деякі функції, зокрема «3D, Rotate, Zoom». Натомість «Clip» поставити «Frame», щоби ми могли використовувати знайомі нам ключі (ромби).

Тепер, у нас є змога змінити позицію маски, та зразу її закеєти. Для цього ми знаходимо момент у відео, де маска уже не покриває все обличчя та змінюємо розміри маски.

Потім, уже в самому кінці кліпу, ми змінюємо параметри маски, щоби маска не повернулася до першої позиції, яка була виставлена автоматично. Перевіряємо потрібний нам момент на факт того, що маска покрила все, що нам треба. Готово.

Стабілізація

У вкладці «Tracker» також є функція стабілізації. Мій другий та останній кліп не був знятий статично, тому, використаймо цю функції для покращення відео.

Вибираємо потрібні нам карди. та просто клацаємо на кнопку «Stabilize». Власне, стабілізація в Resolve працює набагато краще за «Warp Stabilizer», але якщо річ йде про незначні рухи камери, якщо ваша картинка сильно трясеться, то стабілізація не дасть вам ідеальної картинки. Однак, як я вже й говорив, під час незначних рухів у картинці, стабілізатор впорається на всі 100%.

Вивід відео (рендеринґ)

Пані та панове, наш відеотвір готовий. Тому, настала мить його зарендерити, тобто побачити вже готовий результат у відеофайлі. Для цього ми переходимо в «Deliver».

У «Deliver» є великий вибір того, у якому формат, абоі кодеку ти хочеш зарендерити відео. Також, є можливість вибрати для чого саме ти рендериш відео. Для YouTube або для того, аби працювати з файлом у Premiere, Final Cut тощо.

Найкращі, на мою думку, налаштування, якими я користуюся для будь-якого відео, це власні ті, які ви бачите на картинці нижче. Коли ви вже поставити ці налаштування, нажимайте на кнопку «Add to render Queue».

Таким чином, ви додасте відео в чергу рендеринґу. Зроблено це для того, щоби ви мали змогу монтувати, наприклад декілька частин відео окремо або одне відео в різних форматах. Після чого, праворуч натисніть «Start Render». Ваше відео буде в раніше вказаній вами локації.

Підсумок

На цьому все. Я показав вам, як на початковому рівні монтувати відео в програмі Davinci Resolve. Звісно, однією теорією не можна навчитися робити практичні завдання. Тому, завантажуйте Davinci Resolve та спробуйте зробити щось своє. Не бійтеся натиснути на щось, що я вам не показував, а якщо я вам щось не показав, що вам дуже потрібно знати, то не забувайте, що завжди є туторіали, які докладніше показують процес роботи з чимось одним.

Ось один дуже хороший канал, на якому можна знайти уроки Davinci Resolve на будь-яку тему:

Редактор: Стілтеж

5 4 голосів
Рейтинг статті
Хаймес
1 записи
Підписатися
Сповістити про
guest
2 Коментарі
Старіші
Новіші Найпопулярніші
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
Роман Тимчишин
Роман Тимчишин
17 днів тому

Стаття класна. Тільки виправте, там не Notes а Nodes в Fusion.

Олександр Кіншов
Відповісти  Роман Тимчишин
17 днів тому

+