Клятий раціоналіст: як привернути увагу глядачів

Занотували кілька рекомендацій з аудиту каналу «Любчик» від Артема Албула («Клятого раціоналіста») щодо того, як утримати увагу аудиторії на конкретному відео з вашого каналу. Коротко, практично й корисно.

Заставки

Заставки на самому початку відео — це погано. Вони лише дають вашим потенційним глядачам час, щоб вимкнути ролик.

Використовуйте ці кілька секунд, щоб максимально зацікавити аудиторію. Наприклад, покажіть кілька коротких яскравих фрагментів, зробіть стартовий скетч, якщо формат і тема дозволяють, сформулюйте запитання, на яке відповість відео тощо. Але намагайтеся не дублювати назву чи текст з тамбнейлу (прев’ю відео), адже ця інформація у людини вже є. Часто бачу таке: заставка 5 секунд, потім привітання, проговорення того, що я вже знаю, далі ще якась перебивка й аж тоді, якщо пощастить, починається основна частина. Краще починайте одразу з найцікавішого!

Заставку краще замінити на перебивки між початковим моментом, який покликаний зацікавити глядача, й основною частиною.

Порада

Головна сторінка каналу

Не забуваймо пропрацьовувати головну сторінку каналу. Вона повинна щось говорити. Можна творчо або навіть іронічно візуалізувати інформацію про себе й свій контент. Умовно: якщо ваш основний формат — це новинне шоу, на обкладинку можна помістити фото, де ви читаєте газету, й напис: «Свіжі новини з мережі» абощо. Це вже давало б певне розуміння, про що канал.


Іноді може здатися, що я сам не дотримуюся власних порад. Наприклад, зараз моя обкладинка просто дублює назву каналу. Але наразі це просто презентація логотипу. Часто є нюанси. Кажу це, щоб мене не звинувачували в непослідовності. Ця ремарка може стосуватися й інших порад.

Ремарка

Формат

Варто не забувати про правила обраного вами формату. Наприклад, новинне шоу має виходити регулярно. Інакше глядачам немає сенсу прив’язуватися до нього. Регулярність не означає нове відео щотижня. Це можуть бути ролики, які виходять раз на місяць, але гайпанути на чомусь, що швидко втрачає актуальність, у такому разі не вийде (якщо ця мета взагалі є).

Ідея тримати на каналі два абсолютно різні формати — не найкраще рішення. Я взагалі помічаю тенденцію, що до основних форматів на каналі часто додається, наприклад, одиноке відео з подорожей. Я розумію, багато хто подорожує і хоче зробити з цього контент. Але якщо люди підписувалися заради новинного шоу, не факт, що їм зайдуть тревел-влоги, і навпаки.

Але тут є нюанс. От завів собі канал Сергій Притула — він може собі дозволити робити будь-який формат, тому що аудиторія приходить дивитися на Притулу, вони розуміють, хто це. Це той варіант, коли особистість автора скріплює різні формати. Є інший — скріплення тематикою. Розповім на власному прикладі. Якби я додавав на канал відео з подорожей, я б теж насичував їх науковою інформацією, викриттям міфів тощо. Тоді тематично вони б не вибивалися. Подумайте, що підходить саме вам.

Оформлення відео

Назви відео не повинні бути нейтральними й довгими. Швидше за все, останню частину ніхто не побачить. Тому, наприклад, якщо у назві є абревіатура, яку ви використовуєте постійно, приберіть її. Постійні глядачі все й так зрозуміють, а новим ці три букви нічого не скажуть.

Другий крок — додавання емоцій у назву. Необов’язково скочуватися у клікбейт. Але просто «Євробачення» — це не цікаво.

Тут виникає інша проблема: якщо замінити це певною фразою, наприклад «Хто поїде на Євробачення від України?», буде неможливо додати до назви всі теми з відео. Можливо, це й не потрібно. Тут треба поекспериментувати. Ймовірно, варто виносити в назву вдале формулювання однієї новини чи двох, якщо ми говоримо про новинний канал. Але також треба намагатися зацікавити назвою, а не просто описати новину. Якщо написати «Ріст акцій “Тесли”» — це вже буде половина новини. А «Тесла» — не та компанія, ріст акцій якої може здивувати. Тому треба формулювати щось, що інтригуватиме більше.

Тамбнейли теж не викликають бажання клацнути на них. Якщо у відео йде мова, наприклад, про найвідоміших людей світу, а на прев’ю — автор каналу й поверх зображення назва рубрики, — це неправильно. Якщо ви хочете бачити своє фото на заставці, впишіть його в композицію з героями відео. Або знайдіть більш унікальне рішення. Але покажіть, візуалізуйте те, про що говоритимете. Знову ж таки, напис з назвою рубрики просуванню відео не допомагає. Краще використати це місце для додаткового зацікавлення аудиторії. Там можна писати й теми відео, й риторичні запитання, й емоційні реакції на них — багато чого. Я не кажу, що треба робити, як решта, але певні принципи використовувати варто, щоб рости.

Тому треба прибирати зайві фрази та, зважаючи на інформацію з назви, намагатися дати ще трішки інформації.

Монтаж

Розбираємо на прикладі новинного каналу. Є такий варіант: спробувати знаходити кожного разу одну коротку новину й додавати її на початок: одне речення про новину й ще одне — реакція автора на неї (це має бути щось абсурдне чи дивне, чи смішне тощо). Не давай глядачам шансу засумніватися в тому, що відео треба дивитися далі.

Сторонні блоки — спірне рішення. Якщо я прийшов за новинами, все інше мене, може, й не цікавлять. Тому краще їх не додавати або, наприклад, давати один щось тематичне після кожної новини — буде такий собі аналог перебивки.

У сценарію не повинно бути затягнутих моментів. Як правильно робити — пояснити складно, бо тут кожен має сам пройти етап удосконалення, намагатися робити кожен наступний текст кращим за попередній.

Але ваш канал — це лише ваш канал. Приймайте рішення з огляду на ваше бачення. Використовувати будь-які рекомендації чи ні — ваша справа.

5 1 голос
Рейтинг статті
Підписатися
Сповістити про
guest
0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі