Як почати отримувати дохід на YouTube

В рамках курсу ви дізнаєтесь про те, як перетворити канал в стабільне джерело доходу, як просувати бренд, розвивати бізнес і розповідати про себе в ЗМІ. Курс також познайомить вас з корисними ресурсами, які допоможуть підвищити комерційну ефективність каналу.

Організація свого бізнесу

Щоб перетворити канал в стабільне джерело доходу, виберіть концепцію і структуру бізнесу, які підходять саме вам.

Погляд на канал як на бізнес

Якщо ви серйозно думаєте про те, щоб отримувати дохід від каналу, вам не обійтися без знань про основи бізнесу. Уявіть, що ваш канал – це компанія.

Можливо, така аналогія і раніше приходила вам у голову, і вона небезпідставна. Подібно до того як компанії потрібно утримати існуючих клієнтів і залучити нових, ваша мета як автора каналу – втримати і розширити аудиторію.

Згадайте, де ви найчастіше робите покупки.
Де купуєте їжу, одяг, техніку? Чому ви віддаєте перевагу саме цим магазинах і кафе? Подивіться з цієї ж точки зору на свій канал.
Подумайте, що змушує глядачів повертатися на нього знову і знову.
Щоб зрозуміти це, дайте відповідь на наступні питання:

  • У чому місія вашого каналу? Іншими словами, навіщо ви створили його?
  • Що у вашому контенті приваблює глядачів? Чому вони стежать за вашим каналом?
  • Як ви б хотіли змінити свій канал? Складіть план і дотримуйтеся його.

Крім того, якщо ви хочете перетворити свій канал в джерело доходу, варто сформулювати його концепцію. Ось що для цього можна зробити:

  • Визначте, що для вас важливіше всього. Що мотивує вас? Чому ви хочете перетворити канал в бізнес?
  • Продумайте свої цілі. Вони можуть бути пов’язані не тільки з каналом, а й з розвитком вашого бізнесу в цілому. Із сукупності таких цілей і формується концепція каналу.

Приклади:

Ханна Харт: власниця бренду з двома мільйонами шанувальникі

Записуючи перший ролик, Ханна не збиралася створювати канал. Однак побачивши, який відгук викликало відео, вона зняла цілу серію роликів під загальною назвою My Drunk Kitchen. Так у неї з’явився бренд. Тепер він називається Harto і вже не обмежується каналом на YouTube.

Автори каналу The Berrics і їх місія

Автори каналу про скейтбордингу The Berrics поділилися з аудиторією своєю місією в ролику Push the future (Вірте в майбутнє). Відео присвячено катання на скейтборді як прояву волі до життя.

Основні складові бізнесу

Тепер, коли ви детально продумали концепцію каналу і склали план його розвитку, саме час почати діяти.
Щоб вам було простіше, орієнтуйтеся на наступні питання і тези, які використовують при навчанні в бізнес-школах.

  • Над чим ви збираєтеся працювати? З урахуванням концепції каналу складіть ціннісне пропозицію. Спробуйте зрозуміти, чим ваш контент відрізняється від того, що пропонують інші автори з вашої категорії.
  • Для кого ви хочете створювати контент? У каналу, як і у бізнесу, є цільова аудиторія. Враховуйте, де живуть ваші глядачі, скільки серед них чоловіків і жінок, а також якого вони віку. Не менш важливо розуміти, які у них цінності і інтереси.
  • Як ви плануєте розширювати охоплення? Крім платформи YouTube вашими каналами поширення можуть бути веб-сайти, блоги, соціальні мережі і не тільки.
  • З ким вам потрібно буде підтримувати зв’язок? Ваші відносини з клієнтами – це будь-яка взаємодія з глядачами каналу. Все починається з першого рекламного посилання (наприклад, трейлера каналу), а далі продовжується за рахунок підтримки зв’язку, наприклад, за допомогою публікацій на вкладці «Спільнота» або прямих трансляцій.
  • Який буде ваш заробіток? Джерелом доходу може стати показ реклами, продаж сувенірної продукції або платні повідомлення в Суперчате. Також отримувати кошти можна від функції Спонсорство, співпраці з брендами, участі в заходах і не тільки.
  • Які будуть витрати? Витрати – це кошти, які потрібно витрачати на ведення бізнесу. Отримувати прибуток вдається, тільки якщо обсяг доходу перевищує загальну суму витрат. Ці показники потрібно відстежувати.
  • Що вам буде потрібно? Ресурси можуть бути матеріальними (обладнання, знімальний майданчик), інформаційними (ідеї, брендинг), а також фінансовими. До останніх відносяться кошти, які йдуть на створення контенту і розвиток каналу.
  • Як досягати цілей? Щоб ресурси перетворювалися в готовий продукт, потрібно докладати зусиль. Автори зазвичай складають плани, проводять зйомки, редагують матеріали і підтримують активність на каналі.
  • Хто буде вам допомагати? Останній складовий елемент – ключові партнери, які допомагають розвивати ваш бізнес. У роботі над каналом таку роль може взяти на себе, наприклад, багатоканальна мережа або агентство, яке управляє талантами.

Радимо іноді переглядати ці допоміжні питання. Ваш канал, як і споживчий ринок, напевно буде змінюватися, тому намагайтеся вчасно адаптувати свою стратегію.

Приклади:

How to be a YouTuber? How to be a YouTuber? Ask MKBHD V10!

У цьому ролику Маркес Браунлі (Marques Brownlee) (MKBHD) відповідає на запитання глядачів. Він розповідає про те, як в старших класах у нього був тільки ноутбук, і відео про техніку він почав знімати саме з огляду про нього.

У чому запорука успіху

Адріен Мішлер (Adriene Mishler), автор каналу Yoga with Adriene, вважає, що для ведення успішного каналу особливо важливо бути самим собою і мати гарне уявлення про свою аудиторію.

Реєстрація суб’єкта підприємницької діяльності

Щоб відокремити адміністративні завдання від творчих, крім усього іншого, має сенс зареєструватися як суб’єкт підприємницької діяльності.

  • Перш ніж зробити це, потрібно все ретельно обміркувати. Зокрема, ви повинні відповісти на наступні питання:
  • Що на вашому каналі головне? Чи є ймовірність, що розстановка пріоритетів зміниться?
  • Чи плануєте ви наймати співробітників і доручати певні види робіт стороннім фахівцям?
  • Чи може вам в майбутньому знадобитися допомога інвесторів і ділових партнерів?

У кожній країні система суб’єктів підприємництва організована по-своєму.

При виборі типу організації дуже важливо правильно розставити пріоритети і врахувати перспективи свого розвитку. Крім того, потрібно мати на увазі, що справи організацій кожного з перерахованих типів потрібно вести по-різному. Зокрема, саме від типу суб’єкта підприємництва залежить тип і розмір податків, які необхідно буде сплачувати. Якщо у вас є сумніви, проконсультуйтеся з юристом: він допоможе визначити, який організаційній формі найкраще віддати перевагу у вашій ситуації.

Як створити і представити свій бренд

Візуальна складова іміджу впливає на те, як глядачі сприймають вас, а також ваш канал і бізнес. Навчіться оцінювати свій бренд, розробляти стратегію щодо його розвитку і представляти його користувачам.

Навчіться оцінювати свій бренд, розробляти стратегію щодо його розвитку і представляти його користувачам.

Оцініть стиль свого каналу

Канали, у яких є свій фірмовий стиль, легко запам’ятати і дізнатися серед інших. Їх відрізняють продумані і пов’язані між собою елементи брендингу, які разом створюють єдиний образ. Він допомагає авторам не тільки постійно збільшувати аудиторію, а й залучати комерційних партнерів.

Оскільки фірмовий стиль може вплинути на успіх вашого бізнесу, важливо ретельно підходити до вибору всіх елементів брендингу:

  • Значок каналу — це фотографія чи логотип, який глядачі бачать поруч з назвою каналу.
  • Фонове зображення каналу являє собою банер, де можна розмістити інформацію про канал.
  • Опис каналу дає користувачам уявлення про те, чому присвячені ваші відео.
  • Трейлер каналу — це ролик, який займає центральне положення на головній сторінці вашого каналу. У ньому можна розповісти глядачам про своє контенті і попросити їх підписатися.

Важливо і те, як брендинг передається в самих відео. Наприклад, глядачі можуть запам’ятати, як одягається провідний, як він каже чи яку колірну гамму ви використовуєте для фону, і асоціювати ваш канал з цими конкретними моментами.

Згадайте бренд, який вам подобається. Який у нього слоган? А як виглядає логотип? Напевно ці або інші елементи оформлення в якійсь формі присутні і в оформленні сайту бренду, і в його магазині і в профілях соціальних мереж.

Секрет запам’ятовування успішних брендів в тому, що їх фірмовий стиль тісно пов’язаний із загальною концепцією. З’ясуйте, чи є такий зв’язок на вашому каналі. Якщо це так, то з візуальною складовою каналу і з роликів має бути ясно, чому присвячений ваш контент і до якої аудиторії ви звертаєтеся.

Примітка. Пам’ятайте, що всі елементи брендингу на каналі повинні відповідати нашим принципам спільноти.

Запитайте себе

  • Чи створюють елементи брендингу єдиний образ на вашому каналі?
  • Показані чи в трейлері каналу цінності вашого бренду?
  • Як ви підтримуєте свій фірмовий стиль в Інтернеті і за його межами?

Приклади

Постійність — ключ до якісного брендингу

Індивідуальний стиль каналу The Annoying Orange простежується у всіх завантажених на нього роликах. Наприклад, автор завжди використовує дуже яскраві кольори.

Стратегія розвитку бренду

Якщо ви всерйоз хочете перетворити свій канал в джерело доходу, перш за все подумайте про те, яким буде ваш бренд. Потім доповніть образ бренду чіткою концепцією і розробіть стратегію досягнення поставлених цілей.

Як презентувати свій бренд

У сучасному діловому світі розвиток успішного бренду є однією з найпопулярніших тем. Їй присвячено безліч статей і матеріалів з реальними історіями компаній. Така увага до цього питання виправдано.

Як показують дослідження, компанії з незабутнім брендингом завжди випереджають своїх конкурентів, у яких його немає. Цей висновок справедливий і для каналів на YouTube, адже автори борються за увагу глядачів так само, як бренди прагнуть залучити клієнтів.

На образ бренду, який складається у аудиторії, сильно впливає те, як ви подаєте себе. У цьому питанні універсального керівництва немає: ви повинні самі знайти сценарій, який підходить саме вам. Ми лише можемо дати вам декілька рекомендацій:

  1. Спілкуйтеся з аудиторією. Завантажуйте відео, проводьте прямі трансляції і публікуйте записи на вкладці “Спільнота”. Якщо ви збираєтеся зробити перерву, обов’язково повідомте про це глядачам, інакше ви можете їх втратити. До слова, робити перерви в роботі дуже важливо: це допомагає уникнути творчого вигоряння.
  2. Створюйте запам’ятовується контент. Подумайте, що саме глядачам подобається в ваших роликах. Можливо, це заставка або музичний супровід, а може бути, аудиторію приваблює сам нестандартний формат вашого контенту. Якщо ви з’являєтеся в кадрі, можливо, справа у вашій манері мови або в тому, як ви одягнені.
  3. Будьте оригінальні. Покажіть користувачам, чим ви відрізняєтеся від інших авторів. Припустимо, ви ведете відеоблог. В такому випадку вам потрібно зробити так, щоб з кількох каналів такого формату глядачі вибрали саме вас. Експериментуйте зі структурою і темами відео, вибирайте для зйомки незвичайні місця і шукайте цікаві прийоми роботи з камерою і програмами для редагування. Головне — знайдіть свій відмітна ознака і зверніть на нього увагу аудиторії. Глядачі обов’язково це оцінять.
  4. Робіть те, що вам подобається. Особливість YouTube полягає в тому, що тут ви самі вирішуєте, з чим будете працювати. Визначившись з темою, знімайте відео різних форматів і стежте за їх ефективністю в звітах YouTube Analytics. Один з найважливіших показників, який говорить про зацікавленість глядачів, – це час перегляду. Коли ви зрозумієте, що саме підходить вам найкраще, вам буде простіше сконцентруватися на поставлених завданнях.
  5. Приділяйте увагу оформленню каналу. Слідкуйте за тим, щоб фірмовий стиль вашого бренду було видно в таких елементах каналу, як значок, банер, опис та трейлер. Не забувайте і про значки відео. Також має сенс оформити профілі каналу на інших платформах в тому ж стилі.

На YouTube, як і в бізнесі, найбільш успішними є бренди, стиль яких завжди залишається послідовним. Однак якщо ваша концепція або ситуація на ринку значно зміниться, вам потрібно бути готовим до абсолютно нових ідей і можливостей. Наприклад, якщо ви починали вести канал про кулінарію, його можна перетворити в канал про стиль життя і здорове харчування.

Запитайте себе

  • Які завдання ви як автор YouTube ставите перед собою?
  • Чим ви відрізняєтесь від інших авторів?
  • Що думають про вас шанувальники?

Приклади

Відео Bike on Water in Slow Mo (Їзда на мотоциклі по воді) на каналі The Slow Mo Guys

Гевін і Деніел, автори каналу The Slow Mo Guys, з’являються в роликах в білих халатах. Завдяки цьому їх легко впізнати серед інших героїв відео.

Відео Extreme Summer Glam Transformation (Неймовірне літній перетворення) на каналі NikkieTutorials

Ніккі, автор каналу NikkieTutorials, починає кожне відео з вітання. Крім того, вона часто знімає ролики на однотонному тлі.

Як розробити стратегію розвитку бренду

В першу чергу визначте цінності, яким ви хочете бути вірні, просуваючи бренд на своєму каналі, і сформулюйте цілі.
Потім складіть ціннісне пропозицію і подумайте, як на нього відреагує ваша аудиторія.

Тепер можна приступати до розробки стратегії розвитку бренду. Ось декілька порад про те, з чого почати:

  • Складіть докладний план дій. Як саме ви будете рухатися до наміченої мети? Розмістіть завдання в порядку пріоритетності і запишіть поруч з кожною з них конкретні дії, які потрібно виконати.
  • Доповніть план датами. Відзначте в календарі дати зустрічей з потенційними партнерами, а також дні, на які призначені заходи, пов’язані з рекламою і просуванням в соціальних мережах. Крім того, вкажіть для кожного з поставлених завдань термін виконання.
  • Зверніться по допомогу до фахівців. Якщо ви не впевнені, що зможете впоратися з усіма завданнями самі, можливо, якісь з них варто делегувати.

Великі зміни — результат сотень маленьких. Не намагайтеся зробити все і відразу. Краще розділіть великі завдання на більш дрібні і дійте поетапно. Пам’ятайте, що ви як автор каналу і бренду самі маєте право вирішувати, що і коли вам потрібно зробити.

Запитайте себе

  • Що для вас важливіше всього?
  • Чого ви хочете досягти?
  • Як бренд допоможе вам досягти поставленої мети?

Взаємодія з аудиторією

Єдиний стиль бренду може проявлятися не тільки в контенті і оформленні каналу, а й в тому, як ви взаємодієте з аудиторією. Таке продумане спілкування – відмінна можливість завоювати довіру глядачів і зробити так, щоб вони підписалися на ваш канал.

Взаємодійте з користувачами в соціальних мережах. Необов’язково реєструватися на всіх сайтах: досить вибрати кілька платформ, які вам більше подобаються. Головне – виходити в мережу і спілкуватися з глядачами регулярно. Крім того, важливо, щоб всі ваші профілі були оформлені в єдиному стилі.

Показуйте глядачам, що вам важливо їхню думку. Відповідайте на коментарі, публікуйте опитування і проводите прямі трансляції з відповідями на питання. Подумайте, як всі ці дії позначаться на тому, що думають глядачі про ваш бренд.

Шукайте нові способи порадувати і здивувати передплатників. Зокрема, можна включити на своєму каналі функцію Спонсорство або Суперчат або, наприклад, почати продавати сувенірну продукцію.

Майте на увазі, що для створення успішного бренду потрібно час. Не поспішайте. Пам’ятайте, що бренд повинен бути орієнтований на аудиторію, тому починати потрібно саме з взаємодії з нею.

Поради:

  • Закріплюйте сподобалися коментарі і ставте їм позначку «Сподобалося автору».
  • Спілкуйтеся з глядачами в позитивному ключі.
  • Публікуйте записи на вкладці «Спільнота», якщо вона вам доступна.

Розширення бізнесу

Життя не стоїть на місці. Будь-який автор може досягти такого етапу розвитку, коли йому знадобиться своя команда і інструменти, що дозволяють автоматизувати виконання повсякденних завдань. Наші поради допоможуть вам зрозуміти, що потрібно враховувати при підборі співробітників і пошуку програмного забезпечення.

Коли варто задуматися про набір команди?

У міру того як канал розвивається і приносить все більше доходу, поєднувати створення контенту і ведення бізнесу стає складно.

Коли такий момент настає, важливо вчасно звернутися за допомогою до сторонніх фахівців. Це дозволить знайти баланс між творчої та ділової сторонами своєї діяльності і при цьому не працювати занадто багато.

Потреба в розширенні бізнесу може з’явитися на будь-якому етапі розвитку каналу. Щоб зрозуміти, чи потрібна вам допомога в даний момент, дайте відповідь на наступні питання:

  • Чи багато часу ви витрачаєте на рішення пов’язаних з каналом ділових питань? Якщо бізнес-завдання заважають вам займатися створенням роликів, можливо, вам варто розширити команду і передати частину обов’язків іншим співробітникам. Тоді ви зможете зосередитися на творчості.
  • Чи існують процеси або проблеми, які заважають вам розвиватися? Подумайте, чи зможе розширення бізнесу допомогти вам вирішити існуючі проблеми.
  • Чи є цілі, яких ви не зможете досягти самостійно? Можливо, ви хочете розширити аудиторію каналу, почати співпрацювати з брендом або запустити лінію власної сувенірної продукції. Щоб виконати кожну з таких цілей, слід скласти план дій і звернутися за допомогою до потрібних фахівців.

Не забувайте, що при розширенні бізнесу найважливіше – навчитися делегувати другорядні завдання, щоб продовжувати займатися улюбленою справою. Однак якщо ви самі чудово справляєтеся з якоюсь повсякденним обов’язком і не витрачаєте на неї занадто багато часу, її можна не передавати команді.

Також пам’ятайте, що важливо хоча б іноді відволікатися від роботи, щоб уникнути професійного вигорання.

Запитайте себе

  • Скільки коштів вам потрібно для розширення бізнесу? Чи потрібна вам фінансова допомога?
  • Яких фахівців ви хотіли б найняти, щоб звільнити собі час для творчості?
  • Як інструменти автоматизації можуть допомогти вам виконувати одноманітні завдання?

Які фахівці вам потрібні?

Спочатку багато авторів виконують всю роботу самостійно. Однак коли канал стає повноцінним комерційним проектом, автору може знадобитися своя команда. Існує багато фахівців, які допоможуть вивести ваш бізнес на новий рівень. Кого з них ви візьмете першим, буде залежати від ваших навичок, пріоритетів і бюджету

Ось основні напрямки, в яких вам може знадобитися допомога:

  • Виробництво контенту. Багатьом авторам подобається займатися творчістю, однак робити все самостійно дуже складно. Залежно від обсягів виробництва вам можуть знадобитися наступні фахівці: автор, продюсер, режисер, асистент на знімальному майданчику, звукорежисер і режисер монтажу. Перед тим як прийняти рішення, подумайте, в якій мірі ви хочете контролювати процес створення контенту. Крім того, вирішите, скільки часу ви зможете приділити навчанню команди.
  • Управління і юридичні питання. Менеджери, а також фахівці з фінансових та правових справах допоможуть у веденні проекту.
    • Адміністратора може займатися повсякденними завданнями, а також стежити за персоналом та контролювати виконання бізнес-завдань. Крім того, в його обов’язки може входити розрахунок заробітної плати, платежі і переклади, а також інша організаційна робота.
    • Бухгалтер візьме під контроль складні фінансові питання, такі як податки і аудит. Пам’ятайте, що у бухгалтера повинні бути сертифікати або інші документи, що підтверджують його кваліфікацію.
    • Юрист веде переговори щодо укладення контрактів і перевіряє їх правильність. Крім того, він може консультувати вас з питань авторських прав. Зверніть увагу, що юристи часто працюють за комісійну винагороду. Переконайтеся, що найнятий вами фахівець розбирається в законах тієї країни, де ви будете працювати. Це важливо, адже в різних країнах є свої законодавчі тонкощі.
  • Законний представник. Деяким авторам може знадобитися фахівець, який би іноді діяв від їх імені.
    • Менеджер — це фахівець, з яким ви будете співпрацювати на постійній основі. Він може консультувати вас і визначати загальний напрямок розвитку каналу.
    • Агентів зазвичай наймають для вирішення якихось короткострокових завдань – наприклад, якщо потрібно скласти презентацію. Кожен агент зазвичай спеціалізується на одній області, тому вам, можливо, знадобиться кілька таких фахівців.
    • Представник МКС (багатоканальної мережі) допомагає авторам розвивати проекти, знаходити партнерів і бренди для спільної роботи, налагоджувати внутрішні процеси

Поради

  • Запитайте у інших авторів, як вони прийняли рішення створити команду.
  • Дізнайтеся більше про існуючі ставки оплати праці і можливих формах винагороди фахівців.
  • Перевірте інформацію про кваліфікацію кандидатів на сайті відповідної місцевої професійної асоціації.
  • З’ясуйте необхідну інформацію. Врахуйте, що незалежні постачальники послуг не пов’язані ні з YouTube, ні з Google.

Як зібрати команду?

Команда, яку ви набираєте, буде представляти ваші інтереси, а значить, повинна добре розуміти, що вам потрібно, і розділяти ваші погляди.

Ось питання, над якими варто задуматися при виборі співробітників:

  • Розбираються вони в тонкощах ведення бізнесу на YouTube? Зверніть увагу на досвід роботи ваших кандидатів і переконайтеся, що вони зможуть впоратися зі своїми обов’язками.
  • Працюють ці фахівці з іншими каналами YouTube? Постарайтеся знайти людей, яким подобається ваш контент і які поділяють ваші погляди.
  • Чи є у них уявлення про те, як буде складатися їх робота у вашій команді? Спробуйте знайти фахівців, які чітко розуміють, в чому полягатимуть їх завдання.

Ось як знайти співробітників:

  • За рекомендаціями з перевірених джерел. Використовуйте соціальні мережі або електронну пошту. Крім того, повідомте представнику МКС про те, що ви шукаєте нових співробітників.
  • На галузевих заходах можна поспілкуватися з потенційними кандидатами особисто. Розклади таких подій можна знайти в університетах і професійних асоціаціях.
  • На платформах з вакансіями та резюме можна знайти контактні дані фахівців, які націлені на постійну зайнятість або шукають роботу за контрактом. Наприклад, на британському сайті mandy.com можна знайти фахівців творчих професій.

Поради

  • Подумайте, як зацікавити фахівців, щоб залучити їх до роботи над вашим каналом.
  • Попросіть колег познайомити вас з потрібними фахівцями.
  • Обов’язково обговоріть умови найму і оплати до початку співпраці і опишіть їх в договорі.

Які завдання ви можете спростити за допомогою спеціальних програм?

Не всі завдання вимагають найму співробітників. Подумайте, як можна оптимізувати графік, виконуючи частину роботи за допомогою спеціальних програм. Вони можуть допомогти вам знизити часові та фінансові витрати, а також підвищити якість і ефективність роботи.

Пошукайте в Інтернеті інструменти, які допоможуть вам спростити створення контенту. Нижче наведено декілька прикладів.

  • Інструменти для роботи з соціальними мережами допоможуть вам управляти різними акаунтами з одного сайту. Так простіше, наприклад, планувати завантаження нових роликів, аналізувати ефективність відео.Спробуйте такі сервіси, як Hootsuite і Buffer.
  • Платформи для спільної роботи потрібні для того, щоб бути на зв’язку з командою і обмінюватися файлами. Серед таких сервісів – Slack і Quip.
  • Програми для організації робочого процесу допоможуть справлятися з щоденними завданнями: в них можна складати списки завдань, робити нотатки і стежити за ходом роботи. Це такі сервіси, як G Suite, Evernoten і Flow.
  • Інструменти для роботи з фінансами спростять процедуру оплати і виставляння рахунків. Приклади: Bill.com і InvoiceSherpa.

Спробуйте різні сервіси і вирішіть, з чим вам зручніше працювати. Рекомендуємо обміркувати, на які етапи роботи йде більше часу і коштів, а потім знайти спосіб оптимізувати ці процеси.

Зверніть увагу, що у багатьох програм є безкоштовні пробні версії. Примітка. YouTube не контролює сторонні сайти і онлайн-сервіси і не несе за них відповідальності.

Просування свого бізнесу

Навчіться грамотно подавати свій бренд на радіо, телебаченні та в інших ЗМІ. Дізнайтеся, як правильно готуватися до таких виступів.

Вивчення сучасного медіа-простору

У міру того як ваш канал і пов’язаний з ним бізнес будуть розвиватися, ви почнете шукати способи їх просування. Останнім часом наші автори все частіше згадуються в ЗМІ, що допомагає їм розповісти про себе широкій аудиторії.

Перед тим як почати взаємодію із засобами масової інформації, врахуйте свою стратегію бренду. Якісний підхід до брендингу дозволить вашому каналу виділитися на тлі інших. Крім того, здатність точно і стисло представити бренд допоможе вам ефективно донести свої ідеї до публіки.

  • Подумайте, для кого призначений ваш розповідь, і які медіа ця аудиторія віддає перевагу. Освітлення в ЗМІ дозволить вам представити свій канал потенційної аудиторії як достовірний і впливове джерело.
  • Спробуйте визначити, які засоби масової інформації, наприклад спеціалізовані сайти, блоги, журнали або подкасти, підійдуть для освітлення вашого бізнесу.

Приклади

Monk Mindset in a Modern Setting (Чернече світогляд в сучасному світі)

Автор Джей Шетті (Jay Shetty) розповідає представникам сайту Tubefilter про своєму каналі, де він ділиться спостереженнями як фахівець з поведінкової економіки і просто любитель спостерігати за життям.

Jackie Aina Opens Up About Finding Her Voice (Джекі Ейна розповідає, як знайшла свій голос)

Журнал Allure взяв інтерв’ю у Джекі Ейни (Jackie Aina), яка удостоїлася нагороди “YouTuber of the Year” (Автор YouTube року) за версією Національної асоціації сприяння прогресу кольорового населення США.

Рекомендації щодо взаємодії із засобами масової інформації

Якщо з вами зв’язується журналіст або ви хочете запропонувати свою історію якого-небудь ЗМІ, до цієї розмови потрібно добре підготуватися. Поради, наведені нижче, допоможуть вам ефективно донести необхідну інформацію.

  1. Будьте добре підготовлені. Перш ніж спілкуватися зі ЗМІ, потрібно зрозуміти умови цього спілкування. Зрозумійте, яким буде ракурс публікації, які питання журналіст планує поставити і чи можна буде обговорити окремі теми в форматі «не під запис». Можливо, варто повторити те, що ви плануєте розповісти, до початку інтерв’ю. Подумайте, які основні думки ви хочете донести до аудиторії, і постарайтеся почати якомога яскравіше. Підготуйте конкретні приклади на підтримку своїх тез.
  2. Говорите про те, що знаєте. Зосередьтеся на тих областях, в яких ви є експертом. Якщо глядачі зрозуміють, що ви добре розбираєтеся в своєму жанрі, то будуть більше схильні вам довіряти.
  3. Підлаштовуйтеся під ситуацію. Однакових ЗМІ не буває. Адаптуйте інформацію, яку хочете донести, з урахуванням того, яке це ЗМІ, його формату, типів питань і цільової аудиторії.
  4. Будьте собою. Розмовляйте природно і постарайтеся виразити себе як людина і як автор. Популярність вам принесла саме ваша природність, тому не варто починати прикидатися, тільки тому що ви розмовляєте зі ЗМІ.
  5. Поводьтеся професійно. Всі автори — публічні особи, тому забувати про професіоналізм не можна.

Поради

  • Ведіть себе професійно.
  • Пам’ятайте ключові факти та статистику про своєму каналі.
  • Будьте доброзичливими і запам’ятовуються.
  • Пам’ятайте про основну тему вашого інтерв’ю.
  • Говоріть про те, що буде цікаво читачам.
  • Уникайте жаргону і незрозумілих речень

Чи плануєте регулярно працювати з журналістами? Ми рекомендуємо підготувати прес-кіт — свого роду резюме вашого бренду. Ось що можна в нього включити:

Вашу біографію. Розкажіть трохи про себе і про те, чому ви вирішили стати автором YouTube.
-Основні відомості про канал. Наприклад, можна привести число передплатників і інші показники ефективності.

Якісні зображення. Додайте в прес-кит свою фотографію, значок каналу і логотип компанії.

Приклади роботи. Це можуть бути посилання на попередні інтерв’ю, ваш сайт і кілька найпопулярніших відео на каналі.
-Список тем. Перерахуйте теми, про які багато знаєте і які вам цікаво обговорювати.

Пам’ятайте про те, що приймати всі запрошення на інтерв’ю необов’язково. Ми рекомендуємо ввічливо відмовлятися від пропозицій, які вам не цікаві. Якщо ж ви погоджуєтеся на співпрацю з журналістом, виконуйте всі пов’язані терміни і переконайтеся, що з вами легко зв’язатися.

Поради

  • Поводьтеся професійно.
  • Пам’ятайте ключові факти та статистику про своєму каналі.
  • Будьте доброзичливими і запам’ятовуються.
  • Пам’ятайте про основну тему вашого інтерв’ю.
  • Говорить про те, що буде цікаво читачам.
  • Уникайте жаргону і неясних фраз.

Підготовка до інтерв’ю

Багато авторів нервують перед зустріччю з журналістом. Однак хвилюватися не варто – проста підготовка до інтерв’ю допоможе вам відчувати себе впевнено під час бесіди.

З’ясуйте головну ідею публікації: дізнайтеся, який буде основна думка статті, хто буде проводити бесіду і у кого ще будуть брати інтерв’ю.

Ось що ще ми рекомендуємо:

  • Напишіть розповідь про себе, свій бренд і каналі. Строго дотримуватися сценарію не потрібно, однак кілька обдуманих заздалегідь фраз допоможуть вам не розгубитися на початку бесіди.
  • Усміхніться, підтримуйте зоровий контакт зі співрозмовником і не жестикулюйте більше звичайного. Це особливо важливо під час відеоінтерв’ю.
  • Слідуйте за тим, як ви говорите. Гучність і швидкість мовлення, а також висота голосу не повинні відрізнятися від того, як ви говорите зазвичай. Важлива і хороша артикуляція.
  • Коротка сформулюйте свою основну ідею так, щоб ці слова можна було використовувати для ефектного завершення бесіди.

Що робити, якщо журналіст стосується делікатних тем? Ми радимо уважно вислухати співрозмовника, проте не давати конкретних коментарів і якомога швидше повернути розмову до основної теми. Використовуйте такі фрази, як «Не можу повністю погодитися, але …» або «Розумію. Однак важливо пам’ятати ще про те, що …». Ми також рекомендуємо дотримуватися звичного стилю мовлення.

Намагайтеся говорити тільки за себе. Не варто також будувати припущень. Якщо ви не знаєте відповідь на питання журналіста, краще чесно про це сказати. Слідкуйте за своїми словами і не кажіть того, про публікації чого згодом можна пошкодувати. Якщо журналіст просить вас розповісти про щось неофіційно або не для запису, уточніть, що саме це означає і чи буде ваша відповідь будь-яким чином процитовано.

Якщо після закінчення бесіди якісь питання залишилися неясними, поверніться до них і обговоріть їх знову. Чим краще журналіст вас зрозуміє, тим якісніше вийде матеріал. Нарешті, обов’язково ознайомтеся з опублікованими інтерв’ю і вирішите, чи потрібно додавати його в портфоліо.

Ще кілька корисних порад

  • Якщо інтерв’ю проходить у форматі Відеозустрічі, налаштуйте веб-камеру так, щоб вас було добре видно. Крім того, потрібно приділити увагу висвітленню і переконатися, що в кадрі немає речей, які будуть відволікати глядачів.
  • Якщо ви даєте інтерв’ю на радіо, протягом бесіди намагайтеся повторювати основну інформацію кілька разів. Так суть зможуть зрозуміти навіть ті, хто включив радіостанцію в середині розмови.
  • Якщо інтерв’ю призначене для телебачення, обов’язково задайте організаторам питання про дрес-коді. Також пам’ятайте про те, що на ефір потрібно приїжджати заздалегідь. Під час інтерв’ю намагайтеся стежити за жестами.

Реклама каналу

Якщо ви хочете збільшити аудиторію каналу, не чекайте, поки люди самі знайдуть ваші відео. Продумайте ефективну стратегію, яка допоможе залучити глядачів, і просувайте свій канал за допомогою реклами на YouTube.

Продвигайте канал за допомогою Google Реклами

Кампанія в Google Рекламі для відео допоможе вам залучити глядачів на канал і збільшити число передплатників. Оголошення будуть показуватися на сторінці перегляду YouTube до або під час відтворення роликів.

Вам потрібно лише створити оголошення, вибрати цільову аудиторію і визначити бюджет (мінімальний поріг відсутній). Налаштування, терміни проведення кампанії і самі рекламні матеріали можна змінити в будь-який момент.

Поради

  • З’єднайте канал YouTube з обліковим записом Google Реклами
  • Створіть відеокампанію TrueView

Корисна інформація: відеореклама на YouTube залучають майже в два рази більше уваги, ніж відеореклама на інших соціальних платформах.

Приклади

Meet Sorted Food (Представляємо канал Sorted Food)

Ведучі каналу Sorted Food запрошують глядачів готувати разом.

You Bring Out the Best in Me (Завдяки вам я стаю краще)

Блогер Zoella знайомить глядачів зі своїм каналом про моду і красу.

You Make Every Second Epic (Кожна секунда прекрасна)

Як знайти свою аудиторію

Перед запуском рекламної кампанії важливо визначитися з цільовою аудиторією. Зверніть увагу на чотири основних напрямки таргетингу.

  1. Хто. Спробуйте вибрати конкретну аудиторію з урахуванням таких параметрів, як демографічні дані, мова і інтереси. Наприклад, показуйте оголошення любителям кулінарії у віці від 18 до 34 років, які підписуються на канали про їжу і дивляться кулінарні відео.
  2. Що. Знайдіть найбільш близькі вам теми. Застосовуйте націлювання за контекстом, щоб залучити користувачів, які шукають певний контент. Ви також можете вибрати ролик або канал, глядачі якого побачать вашу рекламу.
  3. Де. Виберіть аудиторію за географічними параметрами: країні, регіону, місту або поштовим індексом. Крім того, можна задати певний радіус або цікавить вас місце.
  4. Коли. Вирішіть, як часто і на яких пристроях буде демонструватися відеореклама. Якщо бюджет обмежений, можна налаштувати частоту показу оголошень протягом дня.

Використовуйте різні формати

Щоб забезпечити максимальний інтерес глядачів до вашого контенту, ви можете використовувати формати та інтерактивні елементи, які підходять саме для відеореклами на YouTube.

TrueView In-Stream

  • Таке оголошення відразу привертає увагу. Після перших п’яти секунд глядач може продовжити перегляд або пропустити рекламу.
  • За показ оголошення потрібно платити тільки тоді, коли користувач подивився 30 секунд відео або взаємодіяв з ним. Якщо ролик коротше 30 секунд, ви платите за взаємодію або перегляд всього відео цілком.
  • Оголошення In-Stream можна показувати до, після або під час відтворення відео на YouTube.

TrueView Discovery

  • Ці оголошення можна побачити поруч з роликом і в результатах пошуку на YouTube, а також на головній сторінці сайту і додатки.
  • Ви платите, коли користувач натискає на оголошення і починає дивитися ролик.
  • Використовуйте цей формат, якщо хочете показувати рекламні ролики глядачам, які шукають або дивляться відео на YouTube.

Оголошення-заставки

  • Тривають не більше шести секунд і з’являються на початку, середині або наприкінці іншого відео. Його користувачі не можуть пропустити таку рекламу.
  • Для оголошень-заставок використовується ціна за тисячу показів.
  • Цей формат підійде тим, хто хоче показати короткий і запам’ятовується відеоролик великої аудиторії.

Щоб максимально залучити глядачів, додайте в відеорекламу інтерактивні елементи, найбільш точно відповідають цілям вашої кампанії.

  • Оверлеї із закликами до дії. Такі оголошення з’являються при запуску відео. Глядач може закрити їх або перейти по ним на ваш канал або сайт.
  • Підказка. Тизер, який з’являється на кілька секунд. Ви можете додавати різні типи підказок, наприклад розмістити посилання на відео або плейлист YouTube.
  • Кінцева заставка. Демонструється протягом декількох секунд в кінці рекламного ролика. Такі оголошення розгортаються при наведенні миші або натисканні, показуючи глядачеві додаткову інформацію.
  • Супровідний банер. Значок ролика, який супроводжує показ відеооб’яви TrueView inStream. Як правило, він закликає глядачів до дії, наприклад “Дивитися інші відео на каналі” або “Підписатися на канал.

Рекомендації

  • Створіть трейлер каналу і використовуйте його в якості оголошення TrueView In-Stream.
  • Використовуйте яскраві, цікаві значки відео для оголошень TrueView Discovery.
  • Демонстрируйте оголошення-заставки на мобільних пристроях.

Створювати ефективні оголошення

Не існує формули, за допомогою якої можна було б створювати ідеальну відеорекламу. Однак, грунтуючись на досвіді популярних каналів, ми підготували для вас кілька рекомендацій, які допоможуть досягти максимальної ефективності.

  • Розкажіть свою історію. Використовуйте оголошення-заставки для невеликих повідомлень, а рекламу TrueView – для більш докладної розповіді.
  • Зверніть особливу увагу на перші п’ять секунд вашого оголошення. Постарайтеся відразу ж заволодіти увагою глядача, щоб він продовжив перегляд.
  • Пробуйте різні варіанти. Створіть кілька оголошень і тестируйте їх ефективність, змінюючи цільову аудиторію і показуючи їх на різних видах пристроїв.
  • Зробіть так, щоб користувачі взаємодіяли з рекламою. Додайте інтерактивні елементи, щоб підвищити впізнаваність каналу і залучити аудиторію.
  • Продвигайте найвдаліший контент. Включіть в відеорекламу елементи найпопулярніших роликів каналу.
  • Чітка вкажіть наступні кроки після перегляду реклами. Підштовхніть користувачів до потрібного вам дії, наприклад підписці на канал.
  • Дайте користувачам час на вчинення цільових дій. Протягом останніх 5-10 секунд відеоролика покажіть кінцеву заставку і чітко сформульований заклик до дії.
  • Добре продумайте назву відео. Щоб залучити глядачів, виберіть для рекламного ролика цікавий заголовок.

Продумайте рекламну стратегію

Вибираючи рекламну стратегію, пам’ятайте про головну мету своєї кампанії. Ви плануєте розширити аудиторію? Хочете збільшити дохід? Від відповіді на такі питання і залежить стратегія.

Мета: привернути увагу нових глядачів

Google Реклама допоможе вам збільшити час перегляду і кількість відвідувань каналу. Налаштовуючи таргетинг, почніть з більш широкої аудиторії і поступово звужуйте її. Налаштуйте аудиторії за темами і інтересам, щоб розповісти про каналі потенційним прихильникам. Пізніше можна відкоригувати таргетинг на більш вузьку цільову аудиторію, якій ваші відео будуть особливо цікаві.

Мета: збільшити кількість передплатників каналу

Якщо у вашого каналу багато переглядів, але недостатньо передплатників, скористайтеся ремаркетингу в Google Рекламі. З його допомогою ви зможете показувати оголошення глядачам, які поки не стали передплатниками, але вже проявляли інтерес до каналу: дивилися ролики, коментували і ставили позначки «Мені сподобалося».

Мета: привернути глядачів з інших країн

Щоб дізнатися, де живуть ваші шанувальники, вивчіть звіт “Демографічні дані” в YouTube Analytics. Якщо ви вважаєте, що схожим аудиторіям з інших країн теж може сподобатися ваш канал, вирівняйте ремаркетинг з необхідними налаштуваннями мовного і геотаргетинга.

Мета: розповісти про новий контенті

Діліться з шанувальниками новинами про свіжому контенті, наприклад про вихід свого музичного альбому або серії відео. Щоб зацікавити глядачів заздалегідь, додайте в ролики оголошення-заставки, а під час виходу нового контенту розмістіть повнорозмірну відеорекламу. Через якийсь час ви можете знову перейти на оголошення-заставки, використовуючи в них ключові моменти рекламної кампанії, що викликали найбільший інтерес у глядачів.

Мета: розповісти про товари з символікою каналу

Google Реклама допоможе вам не тільки просувати канал, але і продавати сувенірну продукцію. Використовуйте інтерактивні підказки, щоб розповісти глядачеві про продукцію, пов’язаної з відео, яке він уже подивився або дивиться прямо зараз.

Мета: розширити аудиторію за рахунок перехресного просування

Якщо ви співпрацюєте з іншими каналами, можна націлити на аудиторії один одного. Ось як це зробити:

  • Створіть для ремаркетингу відео список всіх глядачів або передплатників каналу, з яким ви співпрацюєте.
  • Складіть перелік своїх передплатників.
  • Винесіть в окремий список всіх глядачів і передплатників партнерського каналу, які не є вашими передплатниками.

Сплануйте перехресне просування, яке розповість цієї аудиторії, чому їй буде цікавий ваш контент.

Поради

  • Щоб показувати рекламу на певних каналах, виберіть необхідні місця розміщення.
  • Якщо потрібно збільшити число передплатників, вкажіть в оголошенні в якості цільового URL адресу сторінки, на якій глядачі зможуть підписатися на ваш канал.
  • Щоб запустити таргетинг на ключові слова в певних регіонах, використовуйте Google Trends.
  • Щоб оцінити ефективність підказок, ознайомтеся зі звітом «Підказки».

Приклади

We the Generation (Альбом We the Generation)

Компанія Atlantic Records використовувала оголошення-заставки для реклами другого альбому англійської групи Rudimental.

Old Spice | Questions (Old Spice | Питання)

Рекламна кампанія Old Spice, в якій жінкам пропонують порівняти свого чоловіка з героєм ролика, набрала понад 100 мільйонів переглядів на YouTube.

Аналізуйте результати кампаній і оптимізуйте стратегію

Завжди уважно стежте за ефективністю відеореклами. Ось на які показники рекламних кампаній потрібно звертати увагу:

  • Покази. Показ зараховується щоразу, коли глядач бачить оголошення.
  • Перегляд. Перегляд зараховується, якщо користувач взаємодіяв з оголошенням TrueView або дивився його протягом 30 секунд (або до кінця, якщо воно коротше). Кожен перегляд відеореклами, який триває довше 10 секунд, додається до числа переглядів каналу.
  • Коефіцієнт переглядів. Ця статистика показує кількість глядачів, які переглядали ваше оголошення або взаємодіяли з ним.
  • Середня ціна за перегляд. Середня сума, яку ви платите за кожен перегляд оголошення.
  • Неоплатні перегляди. Якщо глядача зацікавило платне відеооголошення і протягом тижня після цього він подивився ще один або кілька роликів на тому ж каналі YouTube, то такий показ реклами вважається неоплачуваним переглядом.

Подумала, чого саме ви хочете добитися і які показники найкраще продемонструють, наскільки ви близькі до мети. Наприклад, якщо вам особливо важливим є те, як цільова аудиторія взаємодіє з контентом, перевірте статистику переглядів і проаналізуйте, яка частка глядачів підписується на канал.

Успішна рекламна кампанія дозволяє досягти поставлених цілей з максимальною ефективністю відповідно до заданого денним бюджетом. Не забувайте, що для підвищення ефективності кампанії її потрібно редагувати з урахуванням одержуваної статистики.

Переклад курсу підготовлено спільно з київськими студентами Української академії лідерства.

5 2 голосів
Рейтинг статті
Підписатися
Сповістити про
guest
0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі