МаніфестІгриМої враження від Ratchet & Clank: Rift Apart

Мої враження від Ratchet & Clank: Rift Apart

Ratchet & Clank: Rift Apart – перша гра на ігровому селі.

Моє знайомство із серією ігор Ratchet & Clank було не так давно. Через декілька тижнів після покупки PS4 я захотів пограти в ремейк Ретчета. Пройшов я його із задоволенням. Весела, яскрава була гра.

Архівне фото з 2018-го

Тому коли анонсували нову частину на PS5, я почав чекати релізу. Згодом стало відомо, що це буде перша по-справжньому некст-ген гра, що тільки підігрівало інтерес. Що ж, диск я забрав по преордеру і вже готовий поділитися своїми враженнями від проходження Ratchet & Clank: Rift Apart.

Глобально гра мало відрізняється від ремейку 2016-го. Динамічний платформер з елементами шутера. Проте все виросло в “ширину”. Кожен з аспектів був доповненим, покращеним, оновленим.

Перше на що можна звернути увагу – це графіка. При тому, що я вибрав режим продуктивності, 4к+60fps, новий R&C виглядав неймовірно. Все було соковитим, міліарди деталей на екрані, оточення динамічне, на фоні постійно щось відбувається. Шерсть на обличчі персонажів стала такою пухнастою, що хочеться їх погладити й почухати, як котиків. Все доповнюється яскравими ефектами та масштабами локації. Короче кажучи, гра виглядає фантастично, нарешті можна сказати, що нове покоління консолей прийшло. Графіку також можна покращити, увімкнувши рейтрейсинг коштом дозволу, або кількості кадрів, проте великої різниці я не помітив.

Гемплейно гра не дуже змінилася. Хіба що нахил був більше зроблений на стрільбу, ніж на платформинг. Другий взагалі відчувався досить сирим, я постійно застрявав між моделями, вилітав за межі локацій. Іноді й не виходив за кордони, проте гра чомусь думала інакше і телепортувала мене назад. При моїй великій любові до жанру, платформинг в Rift Apart відчувався неприємним. Рівні, де потрібно було літати на драконі взагалі хотілося б забути, керування в них незручне, аж бісить. Сподіваюся, з часом принаймні баги залатають патчами.

Одразу стає зрозумілим, що над шутерною складовою розробники попрацювали краще. Десятки різних пушок. Всі вони відрізняються як візуально, так і гемйплейно. Можна закидати ворогів блискавками, або перетворити на рослини, заморозити їх, чи викликати робо-міньйонів які захищатимуть Ретчета. Все це дуже добре працює в комбінації. Наприклад, спочатку паралізуємо ворогів електричними розрядами, а потім добиваємо потужними вибухами ракет. Як і в попередній частині, чим частіше ти використовуєш якусь зброю, тим вищим стає її рівень, що дозволяє навіть просту “пукалку” перетворити на зброю масового поранення. При цьому змінюються не тільки сухі характеристики, а й ефекти та стиль стрільби.

Сюжетно гра мені не дуже сподобалась. Здається, ніби в GTA пограв. Цікаво було на початку і в кінці, а що було поміж цим, важко й згадати. Намудрили там з тими вимірами страшно…

Отже, про виміри та подорожі між ними. Однією із найгучніших фішок нової PlayStation 5 є швидкий SSD, що дозволяв миттєво підвантажувати цілі рівні й Rift Apart була покликана продемонструвати цю технологію. Виконано це тут за допомогою порталів. Їх є три типи:

Перший – звичайний телепорт в межах тої самої локації. Виглядає красиво, але з технологічної сторони нічого особливого. Ще в часи PS3 в грі Portal 2 було реалізовано щось подібне.

Другий тип – перехід між вимірами, який був показаний в трейлері. І тут все не так однозначно. З однієї сторони все виглядає саме так, як нам обіцяли, з іншої можливість використати цю фіччу буває тільки два чи три рази за гру. Інше діло – це кишенькові виміри, їх тут багато. Але по суті це перехід на маленький бонусний рівень, який не сильно вражає.

Останньою особливістю є перемикання вимірів. На двох планетах є кристали Бізон. Якщо вдарити по ньому, то вся планета миттєво перетвориться в таку ж, але в іншому вимірі. Ось тут швидкий диск показує себе на повну, адже менш ніж за секунду все оточення міняється кардинально.

Одним із нововведень є була також Рівет – новий персонаж, яка є Ретчетом в іншому вимірі. Вона цікава, зі своєю історією. Проте геймплейно Ретчет і Рівет взагалі не відрізняються. Всі апгрейди у них одні на двох, часом навіть забувається за кого зараз граєш. Також здається ніби Рівет тут головний персонаж, їй дали більше хронометражу гри.

Окремо хотілось би поговорити про локації. Великі, наповнені деталями, цікаві світи. На одній з перших планет ми гуляли по Нефаріус Сіті й знаєте що? Ось як мав виглядати справжній Кіберпанк… Крім того, карти відрізняються між собою як стилістично, так і геймплейно. Десь віддають перевагу катанням на магнітних рейсах, десь розкриваються паралельні виміри, а на інших рівнях ми літаємо, або ходимо по морському дну. Що тут розповідати, краще гляньте на все самі, ось декілька знятків:

Ще декілька слів те, як гра використовує можливості DualSense. Що ж.. Робить вона це на повну. Вібрації різноманітні, підкреслюють вистріли, події навколо персонажа, кроки й таке інше. А от тригери це взагалі кайф. Кожна зброя керується ними по своєму. Десь відчувається віддача, а для якогось автомату буде різниця між затисканням кнопки на половину (відчутна чітка “сходинка”) і тоді буде повільна, але контрольована стрільба, або повним натисканням, при якому буде стрільба швидкою чергою, проте дуже неточна. До цього швидко звикаєш, і підсвідомо починаєш використовувати під час гри.

В підсумку, Ratchet & Clank: Rift Apart вийшла чудовою грою. Це справжній некст-ген, який дарує нові відчуття та емоції, демонструє можливості PS5 і взагалі зроблена так, що не хочеться переставати грати в неї. Звісно є певні огріхи та половина з них в майбутньому буде виправлена, я впевнений в цьому. Тому я можу сказати, що це поки що найкраща гра, яку вдалося пограти в цьому році та на PlayStation 5.

Звісно, без платини тут не обійшлося 😉 На проходження Ratchet & Clank: Rift Apart з трофеєм я витратив 16 годин.

Якщо Вам була цікава ця стаття, або Ви маєте якісь питання чи доповнення, то заходьте на мій телеграм блог t.me/grach_ua. Там я публікую всі свої дописи, а також ділюся моїм ігровим досвідом та роздумами на тему.

5 1 голос
Рейтинг статті
Hodzinets
3 записи
Підписатися
Сповістити про
guest
0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі

Хочете підтримати проєкт? Це просто!

Не соромтеся, ставайте нашими патреонами оформивши щомісячний платіж. Це допоможе спільноті не тільки триматися на плаву, а й мчати вперед на всіх вітрилах.

Розробка та підтримка — «Олександр Кіншов». З будь-яких питань — manifest.in.ua@gmail.com

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам:

Придбати рекламу

Доброго дня, мене звуть Олександр Кіншов і я відповідаю в спільноті за комунікації. Залиште заявку і я допоможу вам зконтактувати з обраним автором для інтеграції. Також я зможу запропонувати вам альтернативи та пакетні пропозиції. Це безкоштовно, рекламодавець платить тільки за рекламну інтеграцію.

Ви можете зв’язатися зі мною зручним для вас способом:

Або ж залишити заявку і я сам вам напишу.