МаніфестАкадеміяАвторське право на YouTube

Авторське право на YouTube

Дізнайтеся, який контент захищений авторським правом і як воно дотримується на YouTube.

Що таке авторське право

Авторське право — це право на інтелектуальну власність, яке захищає створені роботи.

  • Тільки правовласник може вирішувати, як використовувати контент і хто на ньому може заробляти, наприклад публікуючи його на YouTube.
  • Зверніть увагу, що правовласником вважається той, хто створив контент, а не той, хто першим його зареєстрував або завантажив. Закон про авторське право відрізняється в кожній країні, тому ми радимо отримувати з подібних питань рекомендацію фахівця.
  • Примітка. Ютуб не уповноважений давати юридичні консультації, тому інформація в цьому курсі дається тільки для довідки. Якщо у вас виникнуть питання, зверніться до юриста.

Поради

На замітку

  • Якщо ви створюєте твір в рамках трудових обов’язків (в рамках роботи за наймом), то правовласником найчастіше стаєте не ви, а ваш роботодавець.
  • Якщо вам знадобиться подати позов про порушення авторських прав в США, доведеться звернутися в Бюро авторського права США і отримати документи, що свідчать про те, що ви є правовласником.

Що захищено авторським правом

Щоб охопити авторським правом, твір повинен бути оригінальним, креативним, виразним, фіксованим. Авторське право не поширюється на ідеї, факти і процеси, а також назви і заголовки.

Захищено авторським правом

  • Аудіовізуальні твори: телешоу, фільми та відео.
  • Звукозаписи та музичні композиції.
  • Письмові роботи: лекції, статті та книги.
  • Зображення: картини, плакати та реклама.
  • Відеоігри та комп’ютерне програмне забезпечення.
  • Драматичні твори, такі як п’єси та мюзикли.

Не захищено авторським правом

  • Ідеї.
  • Факти.
  • Процеси.
  • Імена.
  • Назви.
  • Короткі фрази (за певними винятками).

Важливе зауваження

  • Якщо ви написали пісню, це один об’єкт авторського права — музична композиція. Якщо хтось вашу пісню виконав, виникає ще один об’єкт авторського права — звукозапис, і він належить виконавцю.
  • Щоб додати в ролик чужу звукозапис, потрібен дозвіл обох правовласників. А для створення кавер-версії вам знадобиться дозвіл власника прав на композицію.

Як враховуються авторські права на YouTube

Всі правовласники мають однакові виняткові права, будь то незалежні музиканти і відеоблогери або великі звукозаписні компанії і кіностудії.

  • Тільки власник контенту може дозволити копіювати, поширювати, публічно виконувати чи показувати його роботи, а також створювати твори за їх мотивами (наприклад, сиквели, переклади, спін-оффи і адаптації).
  • Порада. Якщо ви збираєтеся завантажити відеоролики з контентом, який захищений авторським правом, проконсультуйтеся з юристом.

Примітка. Створення нової роботи на основі чужого твору допустимо тільки з дозволу всіх власників авторських прав. Більш детальна інформація є в наших курсах, присвячених дозволами і винятків, наприклад сумлінному використанню, ліцензіями Creative Commons і суспільного надбання.

Чи може YouTube встановити правовласника?

YouTube не виступає посередником у суперечках про авторські права. Авторське право регламентується законом.

  • Отримавши повідомлення про порушення авторських прав, ми діємо відповідно до законодавства — видаляємо зазначені матеріали.
  • Якщо після цього нам приходить обгрунтоване зустрічне повідомлення, ми пересилаємо його особі, що повідомив про порушення. Після цього конфліктуючі сторони можуть вирішити свою суперечку в суді. Якщо позов поданий не буде, то після закінчення 10 днів ролики будуть відновлені.

Складні випадки

Одного вашої присутності в відео або згадки в ньому вашого бренду недостатньо, щоб стверджувати, що у вас є авторські права на цей ролик.

Які ще існують засоби юридичного захисту контенту

Авторське право – один із засобів захисту інтелектуальної власності. Воно відрізняється від товарних знаків, які захищають назви брендів, їх девізи, логотипи та інші характерні символи.

Крім використання чужих матеріалів, на YouTube зустрічаються і інші порушення, наприклад образа інших користувачів або публікація небезпечного контенту. Нижче розповідається про те, як чинити, якщо ви зіткнулися з ними. Детальніше про це також написано в наших принципах спільноти, а про інструменти для боротьби з порушеннями йдеться.

Інші засоби юридичного захисту контента і інструменти для відправки скарг

Переклад курсу підготовлено спільно з київськими студентами Української академії лідерства.

5 1 голос
Рейтинг статті
Підписатися
Сповістити про
guest
0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі

Хочете підтримати проєкт? Це просто!

Не соромтеся, ставайте нашими патреонами оформивши щомісячний платіж. Це допоможе спільноті не тільки триматися на плаву, а й мчати вперед на всіх вітрилах.

Розробка та підтримка — «Олександр Кіншов». З будь-яких питань — manifest.in.ua@gmail.com

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам:

Придбати рекламу

Доброго дня, мене звуть Олександр Кіншов і я відповідаю в спільноті за комунікації. Залиште заявку і я допоможу вам зконтактувати з обраним автором для інтеграції. Також я зможу запропонувати вам альтернативи та пакетні пропозиції. Це безкоштовно, рекламодавець платить тільки за рекламну інтеграцію.

Ви можете зв’язатися зі мною зручним для вас способом:

Або ж залишити заявку і я сам вам напишу.